Jag har håller på att byta hjullager och samtidigt lämnade jag in bromsoken för renovering.
Jag har ett ett bilstein kit på bilen men vet inte vilket. Någon kunnig själ som kan berätta för mig. Det står ett nummer på som börjar med 3900.... Men detta nummer ger inget svar på Google.
Anledning är att jag tycker den är alldeles för mjuk fram vid mindre tekniska banor. Den far som ett skepp så att säga. Går detta att ordna till med starkare fjädrar eller är det bara att byta ut till nått annat? Renovera?
Skulle tro att dämparna är rätt bra om de är friska och att framfjädren är en vanlig "sänkfjäder" av färgen att döma. Därav båtkänslan. Hårdare fjädrar eller krängare är vägen fram.
Bilstein V36 är tillräckligt för rally/racing i de lägre divisionerna och bak är väl clubsport varianten?
Weltmeister 250lbs fram? Jag kortade en NASCAR 400lbs fjäder som passade utmärkt i original säte. Bak blir det väl tjockare torsionsfjädrar. 27-30mm?
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Trend ab i nykvarn har en testanläggning för att kolla hur bra en stötdämpare är.
Såg anläggning i drift när jag besökte öppet hus där för några månader sedan.
Man väger in axeln och provar sedan funktionen på ett hjul i taget. Hela testet tar 5 minuter (2 axlar) och samtidigt kontrolleras övriga detaljer i hjulupphängningen (automatiskt) om jag förstod allt rätt.
Pratat med Sanden angående fjädrar och det verkar inte som det är helt lätt att få tag i andra fjädrar, vet egentligen inte vad som är problemet men det såg inge bra ut enligt honom.