Var på Bilprovningen idag, och allt gick bra förutom tutan som inte gav ifrån sig ett ljud. Jag jobbar med fordonsel hela dagarna, så jag tänkte att detta är väl en baggis! Efter konstaterande att båda hornen var kassa så bytte jag dessa. Ingen skillnad. Isär med ratten och tjuvjordar kabeln i rattstången. Inte ett ljud... Men om jag jordar kabeln på annan jordpunkt i bilen så funkar det...
Någon som vet om rattstången har en speciell jordning eller har jag fel i styrsnäckan?
(Vill inte sätta en knapp till tutan)
944 n/a -84
Tutan kass. Ingen jord i rattstången.
-
- NA-Poster
- Telefon: 0702702900
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1984
- Henka_E
- Addict
- Årsmodell: 1986
Re: Tutan kass. Ingen jord i rattstången.
Sitter en liten jordkabel mellan styrväxel och framvagnsbalk. Tror den sitter vid vänstra fästet för styrracket typ... Bara krypa under bilen och kolla!
-
- NA-Poster
- Telefon: 0702702900
- Årsmodell: 1984
Re: Tutan kass. Ingen jord i rattstången.
Bra tips, dock var kabeln hel och jordade styrsnäckan bra! Men de två knutkorsen på vägen leder inte upp jorden till ratten. Jordar jag knutkorset precis där rattstången går igenom torpeden så tutar det fint...
Ska jorden komma från snäckan, genom de två knutarna och sen in till ratten? Eller finns det något på insidan under instrumentpanelen som ska jorda??
(Jag vill verkligen inte sätta en separat knapp!!!)
Ska jorden komma från snäckan, genom de två knutarna och sen in till ratten? Eller finns det något på insidan under instrumentpanelen som ska jorda??
(Jag vill verkligen inte sätta en separat knapp!!!)