Det har blivit dags att byta orginal wastegate och funderar över en Tial 38mm eller en wastegate från Lindsey Racing.
Har dock några frågor som ni kanske kan besvara eller har erfarenhet av:
Lindsey Racing Wastegate:
1) Kort och gott, är det ett bra alternativ? (känns dyrt mot Tial + adapterplattor)
Tial 38mm:
2) I de trådar jag hittat på forumet verkar alla använda Tial F38. Fungerar dom bra, eller är det bättre med en senare modell typ MVS-S 38? (jag kan inte svetsa i rostfritt så skruvfläns känns lockande). vattenkylning känns inte heller som ett krav. Kör allra mest gata...
3) Det börjar bli svårt att hitta adapterplattor til Tial F38, har ni tips vart man kan köpa dessa? Har bara hittat på ett ställe på ebay från US. (=dyr frakt...)
4) "Fjädertryck" till Tial F38 kan man köpa 0.3, 0.4, upp till 1.0 bar. Vad i hela världen skall man välja? Jag har en original bil förutom Bengt chip, pystventil och 3 BTR (japp jag har extern laddtryckmätare). Vad jag förstått så låter man laddtrycket "hålla emot" öppning av wastegate och styr det mha tex pysventil (mbc), men till frågan, vilken fjäder skall man ha?? Har för mig att jag läst att man inte skall ladda mer än 1.1 bar på en övrigt original bil..
Tacksam för lite hjälp och guidning i frågorna ovan!
Ps, här nere i skåne är det snart dags att rulla ut

Tack på förhand!
//Micke F