knackar efter toppackningsbyte *löst*

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#16 Post by Erol »

Som sagt, de hydrauliska lyftarna går inte att justera.

Som Jinarp säger kör oljan varm, dvs. inte bara så att vattentempen går upp i arbetstemp, det tar i regel 10-15 min körning och kanske längre på tomgång innan oljan är uppe i arbetstemp.

Vad har du för viskositet på oljan som är i motorn nu?
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

EC
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2008-04-08 18:16:17
Bilmodell: 944 n/a
Årsmodell: 1986
Location: växjö
Contact:

Re: knackar efter toppackningsbyte

#17 Post by EC »

har visst glömt berätta att de löste sej : )
oljetycket var ju okej tidigare men när jag väl skulle varmköra igen var trycket inte okej.
jag hade inte dragit åt "vevaxelbulten?" med moment. nybörjar misstag ; )
Tack för all hjälp.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users