Har sökt lite i gamla trådar o hittat en del intressant men tänkte inte knuffa upp en gammal tråd utan börja en ny
Förra året så tyckte jag min bil var på tok för mjuk bak (M030 med bilstein clubsportdämpare från sanden)
så har till i år bytt till bilstein med hjälpfjäder bak (BRR-0036) som ska vara på 30N/mm i konstant.
Nu känns den väldigt hård bak istället o på tok för mjuk fram
Har gått från att vara väldigt överstyrd till understyrd (dock beror det till viss del på däck byte bak i år också)
Men jag skulle vilja ha den lite hårdare fram så det matchar bak nu o har läst lite o det verkar som att det brukar vara standard med typ 70N/mm fram när man har hjälpfjäder bak men att många byter till runt 100N/mm fram istället.
Vad rekommenderar ni?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Jag åker med 80 N/mm fram på min 924S, funkar mycket bra på trackdays och är helt ok på gatan. Nu väger min bil 1160 kg och jag misstänker att din är lite tyngre så jag hade helt klart tagit 100 före 70.
Har fått förslag på nytt BILSTEIN Coiloverpaket fram med 100n/mm fjädrar från Forza.
Dom säger att 100 N/mm fjädrar till originalfjäderben får specialbeställas och kostar en bra slant samt att dom inte rekommenderar det till bilstein clubsport dämparen.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Brukar man inte säga att när hårdheten ökar bak i förhållande till fram så ska bilen bli mer överstyrd. Måste vara däcksbytet som har haft stor inverkan. Vad skulle du få ge för bilsteinpaketet?
Brukar man inte säga att när hårdheten ökar bak i förhållande till fram så ska bilen bli mer överstyrd. Måste vara däcksbytet som har haft stor inverkan. Vad skulle du få ge för bilsteinpaketet?
/Staffan
Jo du har nog helt rätt i det så min understyrning beror nog mest på däck samt lufttrycket fram, testade o släppa ut mer o mer men släppte nog ut för mycket istället.
Jag skulle få ge 9500 kr för framsatsen.
Har spanat in Spax coilovers lite då dom är ruskigt billiga.
Sen funderar jag starkt på att byta till grövre krängare både fram o bak.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Vet inte så mycket om just spax mer än att några på rennlist köpt det för att det är så billigt men man får väl vad man betalar för o kanske är Gaz ett bättre alternativ.
Är det nån som vet innerdiametern o längd på original m030 fjädrarna?
Tänkte kolla med sellholm om dom kan skaka fram några som är lite hårdare.
Byter man till för hårt så måste man visst även bygga om stötdämparen för att klara dom hårdare fjädrarna.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]