1.Lösgör bakändan helt (och ta ur bulten) på kopplingen som kopplar ihp transaxel med växellådabs ingående axel. Kopplingens framända ska dock sitta ordentligt fast i transaxeln.
2. Stick in en stor skruvmejsel genom LILLA hålet på kåpan där de båda axlarna möts.
Lägg an skruvmejseln mot den fyrkantiga delen av kopplingen (där bulten går igenom.
3. Använd hålets kant som mothåll för mejseln och bänd fram transaxeln till rätt läge.
Jag fick ta i en del med mejseln men inte extremt.
Har ännu inte hunnit testa om allt funkar då jag inte fick igång motorn nu när jag skruvat ihop allt.
Se separat tråd "Motor startar inte efter kopplingsbyte" och kom gärna med tips

Med vänlig hälsning,
Partagas
Hej,
Efter kopplingsbyte så tycks transaxeln ha hamnat längre bak än normalt.
Själva kopplingsbytet gick smidigt, inga problem att passa in transaxeln i kopplingsskivans splines, och inget onormalt motstånd när jag drog in transaxeln mot kopplingskåpan med bultarna.
Upptäckte dock nu när jag hängde på växellådan att bakänden på transaxeln ligger dikt an mot ingående axel i växellådan (där man fäster klämman som håller ihop de båda axlarna). Vill minnas att där ska vara 3-4mm mellanrum mellan axlarna där.
Har lyckats koppla ihop de båda axlarna även om bultarna på klämman tog lite stryk.
Undrar dock vad felet kan vara och vad jag kan slå sönder om jag inte åtgärdar.
Tror inte felet är att jag missat att få in framändan av axeln i lagret på svänghjulet.... Då hade jag aldrig fått fast transaxeln i kopplingskåpan...
Tacksam för input.
Med vänlig hälsning,
Partagas