Tur att du visste om detta då.. Det kunde ha kostat en bra slant annars..
Men som sagt.. Allt går ju att laga och i detta fallet till en "rimlig" kostnad.
Ha det gott
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )
Hmmm.. Undrar va som kan va orsaken till detta stora slitage???
Olja finns ju iaf i motorn!!!
Jag antar att det måste va lite materialfel i kombination med dålig service, konstigt för servicebok finns, dock så är d ju en import å då vet man ju aldrig!!!!!
Jag läste igenom beskrivningen hur man lokaliserar felet och i den står det att detta är inget som man går igenom vid service tyvärr sen kunde det även bero på hur bilen var servad och vad man körde på för olja etc.
Hur långt har din bil gått?
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
Pär Hylander wrote:Alltså, kugghjulen är integrerade i kamaxlarna. Så är dom slitna får man alltså byta hela kammarna.
Jag har hört, har dock ej fått det bekräftat, att kuggarna på kammarna till 944S har ett material/värmebehandling som inte gör dom helt slitagefria. Detta lär ha blivit förbättrat till S2-maskinen så att slitageproblemet i stor utsträckning försvunnit.
Hur kontrollerar man detta slitage inför ev. köp?
Lyssnar efter rassel?
Lyfter på ventilkåpan?
Patrik Öhrström
[url=http://www1.shellkonto.se/patriko/]Min Saab[/url]
För eller senare blir det en Porsche