Nu verkar termokontakten ha spårat ur och "första" fläkten går kontinuerligt. Har förstått att det inte är så ovanligt på våra bilar. Har löst det temporärt med att plocka ur sladden till fläkten så nu körs det enbart på fläkt #2. Får hoppas på hyfsat kyligt väder
Behöver köpa ny termokontakt men Utzon verkar bara ha tvåpolig kontakt och inte den trepoliga jag behöver(jag har A/C i min, därför trepolig har jag läst mig till). Tips på bra bra och prisvärt ställe att köpa?
Sen till själva bytet av kontakten då jag aldrig gjort något liknande förut. Kommer jag åt och kan byta den relativt lätt eller behöver jag demontera något innan? Kommer väl rinna lite kylarvätska (?) men det gör inget, eller?
Tacksam för tips!
/Arild
944 Aut -84 (min första Porsche)
Audi Allroad 2,7 biturbo -01(bruksbil)
VW Caravelle 2,5 -95 (Crossbuss)
Porsche Cayenne -05 (jag vet... men den är skön..)
AK78 wrote:Nu verkar termokontakten ha spårat ur och "första" fläkten går kontinuerligt. Har förstått att det inte är så ovanligt på våra bilar. Har löst det temporärt med att plocka ur sladden till fläkten så nu körs det enbart på fläkt #2. Får hoppas på hyfsat kyligt väder
Behöver köpa ny termokontakt men Utzon verkar bara ha tvåpolig kontakt och inte den trepoliga jag behöver(jag har A/C i min, därför trepolig har jag läst mig till). Tips på bra bra och prisvärt ställe att köpa?
Sen till själva bytet av kontakten då jag aldrig gjort något liknande förut. Kommer jag åt och kan byta den relativt lätt eller behöver jag demontera något innan? Kommer väl rinna lite kylarvätska (?) men det gör inget, eller?
Tacksam för tips!
/Arild
Jag ska ha en 3-polig liggande. Mig vetligt ska den funka. Bara att skruva ur den gamla, och lite snabbt skruva på den nya. Det kommer komma lite vätska och det gör inget. Se till att kylarvätskan är kall..
Harpin wrote:
Jag ska ha en 3-polig liggande. Mig vetligt ska den funka. Bara att skruva ur den gamla, och lite snabbt skruva på den nya. Det kommer komma lite vätska och det gör inget. Se till att kylarvätskan är kall..
Tack Markus. Är du säker på att du inte behöver den? Kanske testa en 944 med A/C som bruksis nu när lingonet sprids för vinden
Köper gärna kontakten av dig, men håller till norr om stan (och om två veckor flyttar jag till Gotland för gott) så den behöver skickas isåfall. Kan jo hitta att beställa från Tyskland också så om du tycker det blir struligt så säg till.
/Arild
944 Aut -84 (min första Porsche)
Audi Allroad 2,7 biturbo -01(bruksbil)
VW Caravelle 2,5 -95 (Crossbuss)
Porsche Cayenne -05 (jag vet... men den är skön..)