Eftermarknadslarm..

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
944s2power
S-Poster
Posts: 142
Joined: 2004-04-06 19:51:06
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Avesta
Contact:

Eftermarknadslarm..

#1 Post by 944s2power »

Tänkte skaffa ett eftermarknadslarm till min S2:a. Larmet som jag har i nu larmar när jag låser bilen, måste man koppla ur det om man ska montera ett nytt, och isåfall var sitter det..?
Porsche 944 S2 -91
[img]http://www.danasoft.com/sig/MrGoose.jpg[/img]

User avatar
Joakim
Forum founder
Posts: 1248
Joined: 2004-03-18 15:01:12
Telefon: 0707566691
Bilmodell: Ingen Porsche just nu
Årsmodell: Vet ej
Location: Linköping
Contact:

#2 Post by Joakim »

Orginallarmet sitter under ratten, men det ska du låta sitta kvar.
Eftermarknadslarm som funkar är DEFA och Carguard som slåss om tronplatsen, samt andra mindre kända som Cobra, foxguard mfl.
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
944s2power
S-Poster
Posts: 142
Joined: 2004-04-06 19:51:06
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Avesta
Contact:

#3 Post by 944s2power »

Joakim wrote:Orginallarmet sitter under ratten, men det ska du låta sitta kvar.
Eftermarknadslarm som funkar är DEFA och Carguard som slåss om tronplatsen, samt andra mindre kända som Cobra, foxguard mfl.
Om jag skaffar ett larm med centrallås på dosan, och när jag larmar, kommer orginallarmet att aktiveras då också
Porsche 944 S2 -91
[img]http://www.danasoft.com/sig/MrGoose.jpg[/img]

Mathias
S-Poster
Posts: 98
Joined: 2005-04-28 21:13:14
Bilmodell: 944 n/a
Årsmodell: 1984
Location: Kålshester
Contact:

#4 Post by Mathias »

Måste bara få fråga, vart (exakt) under ratten sitter larmdosan till orginallarmet?
//Mathias

Porsche 944 N/A -84 (Geminigrau)
Opel Astra -08
Fiat Uno 60S -86 (Ombyggd å cabbad)

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#5 Post by Dea »

Är det inte så att originallarmet bara är ett "tjutlarm" utan immobilizer och därmed också inte gör så mycket nytta ? på min 951:a är det inte heller fjärrstyrt utan aktiveras/deaktiveras via låskolven.

Jag fick ett FoxGuard installerat häromveckan (FoxGuard är lite billigare men har inte så mycket flashiga funktioner bara det som behövs: 2-krets immo, mikrovågsdetektor för kupe och sen går det att koppla in rutstyrning och bagagelucköppning också även om inte jag valde detta) funkar bra sånär som på att C-låset inte öppnar ordentligt.... det får inte upp låsknapparna. Däremot får det ner dom ordentligt när man låser (blir ett besök hos larmfirman igen, troligtvis nått som är felinställt).

Hursomhelst så behölls iallafall dom blinket i låsknapparna även om jag inte vet om originallarmets funktion är kvar, men frågan är om det spelar nån roll.....

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

User avatar
tkgb
Turbo-Poster
Posts: 413
Joined: 2004-04-01 17:47:04
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1991
Location: Falkenberg
Contact:

#6 Post by tkgb »

har aldrig heller riktigt greppat hur orginallarmet funkar

verkar rätt svårt att få det till att larma
skulle man få igång det tjuter det dock djävulskt högt och obehaglig
märkte jag ,länge höll det på med!

på min turbo-91 sitter det en box till orginallarmet i samma plåtställning som databoxarna sitter i men det kanske sitter mer prylar under ratten

har för övrigt oxå foxguard immobilzer nu

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users