Eftermarknadslarm..
- 944s2power
- S-Poster
- Posts: 142
- Joined: 2004-04-06 19:51:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Avesta
- Contact:
Eftermarknadslarm..
Tänkte skaffa ett eftermarknadslarm till min S2:a. Larmet som jag har i nu larmar när jag låser bilen, måste man koppla ur det om man ska montera ett nytt, och isåfall var sitter det..?
Porsche 944 S2 -91
[img]http://www.danasoft.com/sig/MrGoose.jpg[/img]
[img]http://www.danasoft.com/sig/MrGoose.jpg[/img]
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
Orginallarmet sitter under ratten, men det ska du låta sitta kvar.
Eftermarknadslarm som funkar är DEFA och Carguard som slåss om tronplatsen, samt andra mindre kända som Cobra, foxguard mfl.
Eftermarknadslarm som funkar är DEFA och Carguard som slåss om tronplatsen, samt andra mindre kända som Cobra, foxguard mfl.
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- 944s2power
- S-Poster
- Posts: 142
- Joined: 2004-04-06 19:51:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Avesta
- Contact:
Om jag skaffar ett larm med centrallås på dosan, och när jag larmar, kommer orginallarmet att aktiveras då ocksåJoakim wrote:Orginallarmet sitter under ratten, men det ska du låta sitta kvar.
Eftermarknadslarm som funkar är DEFA och Carguard som slåss om tronplatsen, samt andra mindre kända som Cobra, foxguard mfl.
Porsche 944 S2 -91
[img]http://www.danasoft.com/sig/MrGoose.jpg[/img]
[img]http://www.danasoft.com/sig/MrGoose.jpg[/img]
-
- S-Poster
- Posts: 98
- Joined: 2005-04-28 21:13:14
- Bilmodell: 944 n/a
- Årsmodell: 1984
- Location: Kålshester
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Är det inte så att originallarmet bara är ett "tjutlarm" utan immobilizer och därmed också inte gör så mycket nytta ? på min 951:a är det inte heller fjärrstyrt utan aktiveras/deaktiveras via låskolven.
Jag fick ett FoxGuard installerat häromveckan (FoxGuard är lite billigare men har inte så mycket flashiga funktioner bara det som behövs: 2-krets immo, mikrovågsdetektor för kupe och sen går det att koppla in rutstyrning och bagagelucköppning också även om inte jag valde detta) funkar bra sånär som på att C-låset inte öppnar ordentligt.... det får inte upp låsknapparna. Däremot får det ner dom ordentligt när man låser (blir ett besök hos larmfirman igen, troligtvis nått som är felinställt).
Hursomhelst så behölls iallafall dom blinket i låsknapparna även om jag inte vet om originallarmets funktion är kvar, men frågan är om det spelar nån roll.....
/Dea
Jag fick ett FoxGuard installerat häromveckan (FoxGuard är lite billigare men har inte så mycket flashiga funktioner bara det som behövs: 2-krets immo, mikrovågsdetektor för kupe och sen går det att koppla in rutstyrning och bagagelucköppning också även om inte jag valde detta) funkar bra sånär som på att C-låset inte öppnar ordentligt.... det får inte upp låsknapparna. Däremot får det ner dom ordentligt när man låser (blir ett besök hos larmfirman igen, troligtvis nått som är felinställt).
Hursomhelst så behölls iallafall dom blinket i låsknapparna även om jag inte vet om originallarmets funktion är kvar, men frågan är om det spelar nån roll.....
/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
har aldrig heller riktigt greppat hur orginallarmet funkar
verkar rätt svårt att få det till att larma
skulle man få igång det tjuter det dock djävulskt högt och obehaglig
märkte jag ,länge höll det på med!
på min turbo-91 sitter det en box till orginallarmet i samma plåtställning som databoxarna sitter i men det kanske sitter mer prylar under ratten
har för övrigt oxå foxguard immobilzer nu
verkar rätt svårt att få det till att larma
skulle man få igång det tjuter det dock djävulskt högt och obehaglig
märkte jag ,länge höll det på med!
på min turbo-91 sitter det en box till orginallarmet i samma plåtställning som databoxarna sitter i men det kanske sitter mer prylar under ratten
har för övrigt oxå foxguard immobilzer nu
Who is online
Users browsing this forum: No registered users