Var och körde PCS banmöte på Knutstorp förra helgen (mitt andra banmöte...) och som väntat slets däcken ,Michelin Cup, mest på yttersidorna.
Bilen har Sandéns kit med coils med hjälpfjäder bak, ca 50N/mm fram och bak, -1.8 gr camber och jag körde med 2.4 bar fram och 2.2 bar bak.
Mer camber är ju en lösning men eftersom jag kör en del gatkörning är jag inte jättesugen på det, mycket hårdare fjädrar faller också bort av samma anledning.
Vad tror ni om att montera 968 CS M030 krängarna ? eller är hjulvinklarna inte problemet ?
Camberplates kunde ju vara en lösning fram iallafall, nån här som har det ?
/Dea
Däckslitage och åtgärder.. (på bana) ?
-
- Addict
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
Däckslitage och åtgärder.. (på bana) ?
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- Dan Hovang
- Carrera-Poster
Ta med en tempmätare nästa gång och gå i depå snabbt efter att däcken blivit varma och mät lite. Så ser du dessutom så du får upp ordentlig arbetstemperatur. Troligen är dom varmare på utsidan och då ska du ha mer camber. Jag har -2.5 grader camber fram och dom blir ändå lite varmare på utsidan. Det är inte några problem att köra med mycket camber på gatan, så du kan nog öka på lite.
Trycket verkar något högt tycker jag. Runt 2 varmtryck siktar jag på med både mina Pirelli PZero C och mina Toyo R881. Men jag har inte provat Michelin Cup, kanske ska dom ha lite högre.
Trycket verkar något högt tycker jag. Runt 2 varmtryck siktar jag på med både mina Pirelli PZero C och mina Toyo R881. Men jag har inte provat Michelin Cup, kanske ska dom ha lite högre.
- Highway
- Addict
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
Jag tror nog att problemet ligger i lite för lite camber och sen är det ju aldrig fel med M030 krängarna men jag tror för att du skall få balans i bilen att du även borde byta bak.
Michelin rekommenderar minst -2 fram men du ligger ju relativt nära
Jag har Camberplates men har samma inställning på gata som på banan -2,5 grader men det är väldigt enkelt att ändra vinkeln men problemet är ju att man även ändrar toe inställningarna i samma veva.
Om du skall köra med PCS på Kullen nästa gång så är det nog idé att skruva på lite mer camber innan för kvarnkurvan tuggar ganska bra på just vänster fram
Michelin rekommenderar minst -2 fram men du ligger ju relativt nära
Jag har Camberplates men har samma inställning på gata som på banan -2,5 grader men det är väldigt enkelt att ändra vinkeln men problemet är ju att man även ändrar toe inställningarna i samma veva.
Om du skall köra med PCS på Kullen nästa gång så är det nog idé att skruva på lite mer camber innan för kvarnkurvan tuggar ganska bra på just vänster fram
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- Pär Hylander
- Raceputte
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Cédric
- Addict
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
Hade precis samma problem, det jag gjorde är det som tidigare föreslagits. Mer camber, till strax under -3, samt rätade ut toe till något negativt, ytters lite dock.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- Addict
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990