Jinnarp wrote:Det trodde jag oxå, men jag blev aldrig klok på hur man isf skulle sära dom. Vågar ju inte bryta och dra för mycket i dom medans dom sitter på plats.
Och det verkar omöjligt att komma åt och rengöra glidytorna utan att sära på oket.
Lite citatfel här men vi överlever väl
Hej!
Glidytorna ligger spända mot varann med hjälp av en fjäder. Fram kan du plocka av fjädern (tror den sitter på baksidan av oket ) först och sedan skjuter du kolvdelen mot dig om du håller oket så som det sitter på bilen så skall det dela på sig utan våld . Bak har jag för mig man får skjuta isär glidskenorna till ändläget motsatt det håll de glider åt när beläggen slits dvs kolvdelen utåt, när du är ute på kanten kan du peta loss fjädern och ta isär allt. Lite pilligt att få tillbaks eftersom det är ganska bra spänn i fjädrarna men det går
Jinnarp wrote:Det trodde jag oxå, men jag blev aldrig klok på hur man isf skulle sära dom. Vågar ju inte bryta och dra för mycket i dom medans dom sitter på plats.
Och det verkar omöjligt att komma åt och rengöra glidytorna utan att sära på oket.
Lite citatfel här men vi överlever väl
Hej!
Glidytorna ligger spända mot varann med hjälp av en fjäder. Fram kan du plocka av fjädern (tror den sitter på baksidan av oket ) först och sedan skjuter du kolvdelen mot dig om du håller oket så som det sitter på bilen så skall det dela på sig utan våld . Bak har jag för mig man får skjuta isär glidskenorna till ändläget motsatt det håll de glider åt när beläggen slits dvs kolvdelen utåt, när du är ute på kanten kan du peta loss fjädern och ta isär allt. Lite pilligt att få tillbaks eftersom det är ganska bra spänn i fjädrarna men det går
EDIT: Fixade citatfelen... .//Patand
Okej. Då ska jag se om jag kan få isär det. Och ihop det igen... Återkommer med resultatet tack för svar