K jetronic beter sig bakvänt!
-
- S2-Poster
- Posts: 238
- Joined: 2012-10-09 22:52:54
- Telefon: 0708706934
- Bilmodell: 924 944 -86
- Årsmodell: 1978
- Contact:
K jetronic beter sig bakvänt!
Håller på att gå igenom insprutningen eftersom bilen stått stilla länge. När jag vrider på tändningen så går inprutningen på vad jag skulle tro är max(en spridare fyller en 33 cl flaska på 2 min) när jag lyfter på luftvågen så slår insprutningen av.Vad jag har läst mig till genom patand's felsökningsguide så ska det väl vara tvärtom! Har gått igenom bränslefördelaren och bytt packningar, flottören löper lätt och spetsen är neråt.någon som har någon ide?
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Re: K jetronic beter sig bakvänt!
Spridarna har ett öppningstryck och ska vara täta. När luftvågen är I botten ska de inte läcka en droppe.
Är du 100% på att du monterat ihop fördelaren EXAKT som det var tidigare? Brickorna är shimsade individuellt till nära 0,01mm noggrannhet. Membranet hamnade rätt och läcker inte?
Alla slangar kopplade rätt?
Har du motstånd I luftvågen? Har du mät upp vad du har för tryck, system och kontrolltryck varm och kall?
Jag har pillat isär och gått igenom en del k-jetar och rost är vanlig tyvärr.
Är du 100% på att du monterat ihop fördelaren EXAKT som det var tidigare? Brickorna är shimsade individuellt till nära 0,01mm noggrannhet. Membranet hamnade rätt och läcker inte?
Alla slangar kopplade rätt?
Har du motstånd I luftvågen? Har du mät upp vad du har för tryck, system och kontrolltryck varm och kall?
Jag har pillat isär och gått igenom en del k-jetar och rost är vanlig tyvärr.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
-
- S2-Poster
- Posts: 238
- Joined: 2012-10-09 22:52:54
- Telefon: 0708706934
- Bilmodell: 924 944 -86
- Årsmodell: 1978
- Contact:
Re: K jetronic beter sig bakvänt!
Har inte startat upp bilen eftersom den dränker cylindrarna med bensin när jag slår på tändningen,så nej jag har inte mätt kallt och varmt. Bränslefördelaren var fin inuti ingen rost eller smuts,oringarna och membranet sitter rätt. Det känns som om flottören skulle sitta uppochner,men spetsen ska ju vara neråt. Det känns som om allting är rätt förutom att det går på Max när det ska vara stängt och tvärtom.hmm kan jag ha vänt på membranet upp och ner så att det flexar åt fel håll? Är det så att det är styvare åt ena hållet än det andra?
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Re: K jetronic beter sig bakvänt!
Gissar att det är ett stålmembran och inte ett nyare i textil? Det ska vara helt plant utan märken och beter sig troligen likadant åt bägge håll. Nu sitter det skruvar så risken att montera fel är rätt liten skulle jag tro. Men alla hål i membranet ska stämma med godset. "Plungern" är smalare och spetsig I sin nedre ände. Det verkar som om den blir för mycket intryckt eller ligger i fel läge. Inget emellan luftvåg och bränslehuvud?
Du monterade bricka, fjäder och grejen kring var öppning I huvudet? Låter som membranet inte ligger mot öppningen och reglrerar trycket/flödet. Fritt blås hela tiden.
Regulatorn är eluppvärmd och bör ge 1,7bar vid 20 grader för att stiga upp mot 3,6bar fullt varm. EN hårtork gör samma jobb. Men det påverkar bara motståndet i luftvågen och löser inte problemet.
Du monterade bricka, fjäder och grejen kring var öppning I huvudet? Låter som membranet inte ligger mot öppningen och reglrerar trycket/flödet. Fritt blås hela tiden.
Regulatorn är eluppvärmd och bör ge 1,7bar vid 20 grader för att stiga upp mot 3,6bar fullt varm. EN hårtork gör samma jobb. Men det påverkar bara motståndet i luftvågen och löser inte problemet.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
K jetronic beter sig bakvänt!
Edit: *mumlar lite* ... jag kanske ska läsa ordentligt innan jag svarar.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users