Nu har min 924s som jag köpte nyligen blivit ompysslad.
Bromsar, remmar, vätskor, mm.
Jag pendlade med den i förra veckan, nio mil om dan, mycket trevligt

Det jag inte gillade var att tempmätaren var lite "orolig", tempen smög sig sakta upåt mot strecket före rött. Mätaren hoppade en del också, så i morse åkte jag ner till garaget för att stoppa i en ny termostat. Det var inga större problem att få ut den gamla men den nya hade en tjockare packning så låsringen gick inte att få ner i sitt spår men jag hade inget val så jag fick montera låsringen i alla fall.
Jag tror inte att det skall vara några problem. Värre var när jag skulle lufta systemet det kändes som en evighet innan termostaten öppnade, man är ju livrädd för att blåsa toppen.
Nu har jag varit ute och kört två långa turer och mätaren ligger lite under "normal" i landsvägsfart och rakt upp på normal i stadstrafik, nålen som tidigare hoppade är helt still.
Det ända som är helt nytt är att kylfläkten startar ett tag efter att jag stannat motorn och det är väl okey men den går länge typ 30min!!!
Vad säger ni är det någon givare som har fått fnatt? Tidigare startade bara fläkten ner den kom upp på rött och då sjönk nålen fort ner.
Det blev en lång beskrivning men vad tror ni om min fläkt som går länge efter stopp??
Termostaten är en 80 graders.
Hälsningar Per