Targaluckan gnisslar förfärligt. Öppnar man en gnutta (3-5 mm i bakkant) så slutar det gnissla men blir ju vindsus istället, Har provat att smörja med liststift osv utan framgång.
Vad gör man åt ngt sådant
Targaluckan gnisslar förfärligt.
- Pär Hylander
- Raceputte
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Targaluckan gnisslar förfärligt.
Pär Hylander
- Erol
- Moderator
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
Sv: Targaluckan gnisslar förfärligt.
Justerar så den stänger lite till/hårdare skulle jag tro.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- NA-Poster
- Bilmodell: 944 N/A
- Årsmodell: 1984
Re: Targaluckan gnisslar förfärligt.
Hej! Jag hade oxå det här problemet plus att bakkanten på luckan inte gick ner jämt med taklinjen. Visste åxå att mekaniken för takluckan är klen och ville inte överbelasta den i onödan. Därför strök jag på silikonfett runt takluckans list (som var torr och hård av ålder) och kanterna för takluckans läge. Nu går takluckan ner helt och den är tyst. Prova gärna detta innan du gör andra åtgärder. Lycka till!