Var på besiktning imorse. Kom iväg utan anmärkningar men han rekommenderade att byta bromsrören. Sagt och gjort, 30minuter senare stod bilen i garaget på pallbockar. Efter en liten stund låg alla rör på backen. Nu är ju frågan hur de satt.. gick lite för fort och jag som trodde att jag skulle komma ihåg hur de gick..
Har ingen bild på bromscylindern, men den har tre anslutningar för bromsrör och de sitter på vänster sida (1), höger sida (2) och ovanpå (3). Den vänstra (1) går till vänster fram. Vart ska anslutning 2 och 3 gå? Ena ska gå direkt till ett bakhjul, vilket? Den andra ska gå till t-röret och där kopplas höger fram dit och sedan det andra bakhjulet, vilket?
Höger fram och vänster bak sitter på ett T stycke på sambons CAB de andra två går direkt så det är lika som din beskrivning.
Hur de sitter på huvudbromscylinder kommer jag inte ihåg på rak arm men så har vi inte heller samma på våra bilar så det spelar nog ingen större roll.
/Janne
som fottat det mesta innan man river för det tenderar att ta tid ibland, och man vet inte riktigt när det kommer att hända