Rasslande avgasasystem

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Adde_k
Turbo-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

Rasslande avgasasystem

#1 Post by Adde_k »

vid vissa varvtal så leder mitt avgassystem om i hela bilen å det skakar å har sig. nu undrar jag, är det någon speciell insats i avgasrören som e extra känd för att lossna eller gäller det bara att bocka skyddsplåtar för glatta livet?

Daniel E
Carrera-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#2 Post by Daniel E »

Din ide med att se till att alla värmesköldar sitter som dom ska är en bra ide. Kolla dessutom att alla klammor är ordentligt dragna och att systemet kan röra sig fritt i sina upphängningar utan att ta i någonstans. Det kan annars vara vanligt om man har monterat system med lite sämre passform, eller om man har fått det tillbucklat av en kant, sten eller dylikt. Sen kan det ju också vara så att systemet rostar inifrån vilket gör att dämpinsatser och perforerade rör kan sitta lite löst. Men tyvärr är det nog så att avgassystemet kommer i självsvängning vid vissa motorvarvtal. Det är det svårt att få bukt med.
// Daniel Engström
ÖSK #243
PCS #8724
968 -92 "Sellholm edition" http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=75694 => "Såld"
944 N/A -84, R-däck, ställbara coil over runt om, modifierade bromsar, Sparco stol & 6-p. bälte, GTS front. => Såld
944 N/A -84, donatorbil => Såld
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6717

Mr Z
Carrera-Poster
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986

#3 Post by Mr Z »

På min gamla 924:a levde bakre ljuddämparen om so tusan.... Låg något löst i den å skramlade.... Det lät mycket illa... Ung. som när en värmesköld ligger och skramlar mot något...
MVH Peter Z

I garaget: En röd 951 -86. Tyvärr med två skurna cylindrar :(

Post Reply