Hur skall jag på bästa sätt lösa detta, antingen en ny behållare eller limma med något überstarkt lim tänker jag mig? Då jag verkligen inte lyckas hitta en begagnad behållare känns limma som en het kandidat, men vad skall man använda för typ av lim som både är starkt och står emot bromsvätska? Gärna specifikt, vet att en butik i stan säljer stora delar av locktites utbud så kom gärna med förslag. Det här börjar bli smått akut då jag inte har någon bil förtillfället..
Jag såg att det fanns en till liknande tråd här men avskyr att bryta in i andras trådar.
Jag försökte för några år sedan men hitta inget som biter på plasten.
Provade att svetsa/smälta och fick nästan ihop det, men sen fick jag tag i en hel behållare.
Prova att trycka í ett rör, typ kopparrär/bromsrör som ett stöd, och sen gå på med lödkolv.
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
Läste om någon som gjort precis det och fick som du nästan ett bra resultat, det verkade hålla till en början sedan började det läcka i "gjutningen" =/
Nu har jag faktiskt försökt att "svetsa" ihop nippeln med lödkolv, såg till att värma på bra och verkligen smälta ner på djupet, la ett litet rör på insidan för att stabilisera det. Vete tusan om det håller bara, var inte sugen på att ligga i snöslasket och lufta koppling nu när mörkret börjar bryta in men imorgon får vi se om jag iaf kan flytta bilen =)
Henka: Det hade ju kanske inte känts helt fel att veta att man inte blir stående utan koppling en mörk vinterkväll en kilometer ifrån E4an, så illa tråkigt att inte få äta på flera månader, så om du skulle kunna tänka dig att avvara den hade jag verkligen uppskattat det =)