Att ringa och fråga om du kan byta en vara som igentligen inte har nån bytesrätt (vätskor i detta fall) kan vara lika med att skjuta sig själv i foten om du pratar med fel person, vilket du bevisligen gjorde!
Det är ingen idé att bli förvånad, det finns folk till allt var man än hamnar...
Chefen i det här läget håller gärna på saker och ting. Dessutom KANSKE personen du pratade med snart skulle på rast (eller något annat mänskligt som inverkade)* och ville på enklaste sätt bli av med en jobbig kund som ställer massa frågor. Man får ha i åtanke att det är vanliga dödliga i andra änden man snackar med vilket leder till...
Är du vänlig och vill ha hjälp så får du det men räkna inte med mycket om du inte kan vara det!
Mitt råd är att du inte ringer och frågar, stövla in med ett glatt humör med dina dunkar och förklara att du köpte fel precis innan stängningsdax och att du inte hade en aning om att man igentligen inte har rätt till att byta vätskor.
Dels handlar det om service genom att byta oljan och dels handlar det om att bli av med kunden för med största sannolikhet finns det andra kunder som blir sura om dom inte får service tillräckligt snabbt...tyvärr.
Tack för mig
/Gustav
*Ex. Stort tryck på personalen från andra kunder som inte tycker att de får tillräckligt med hjälp vilket dels beror på för liten personalstyrka vilket ger lägre kostnader vilket leder till att man kan ha lägre priser (eller var det större vinstmarginaler??) vilket leder till att det kommer hjorder av kunder trots att dom är missnöjda med servicen och köper grejer....(konstigt va?!) Allt är en balansgång men allt som oftast får personalen ta skitet!

Väl mött!