Har 245/45 16" MPSC med bra mönster på fälgarna men dom har Inte rullat sen 2007-2008. Sist jag körde med dom så regnade det på Gotland och dom smattrade som dubbdäck, stenhårda. Vet inte om det går att trycka fram lite grepp i dom eller om dom är körda, vet inte ens om dom är runda längre....
Har om jag inte minns fel ett eller två set 17" split i lämplig bredd för 255 och eventuellt ytterligare ett set 16" BBS split. Lite bättre utväxling och lite bättre pris med 16" och så är 16" BBS Split fälgarna snyggare.
Har för vana att köra på vanliga däck vid mycket vatten, har 16" 225or till det men tävlar man inte så kan jag halka runt på R-däcken eller stanna i depån, det spelar ingen roll. Prioriteten är bra hållbara och billiga däck vid torrt. Skulle dom var för vissna vid regn och jag mot all förmodan vill köra så kan jag alltid kasta på 225 med bra mönster.
Det där med dom stadiga däckssidorna på MPSC ställer jag mig fortfarande ganska tveksam till. När Michelin-killarna var med och körde 944 och senare 968 i Porsche SportsCup sa dom att det var samma stomme i MPSC som deras landsvägsdäck. Jag tycker också att dom känns vekare än tex Yoko 032 och Bridgestone RE540 som jag kört på tidigare.
Däckslitage - för lite?
- FSN
- Raceputte
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
Re: Däckslitage - för lite?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04