Jag var tvungen att ta av spridarna för nån hade dragit muttern i fram på railen för hårt så den gick av när jag skulle släppa trycket...
Så jag byter rail nu och vill samtidigt passa på att fräscha upp spridarna något med tätningar och packningar samt kanske rengöra de på något sätt.
Var köper jag detta kit med packningar?
Hur rengör jag de?
Mvh Peter
Spridare - Packningar + rengörning?
- Peedster
- Addict
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
Spridare - Packningar + rengörning?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
- Johnny
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
Re: Spridare - Packningar + rengörning?
Packningsats kan du köpa hos Utzon.se
En sats innehåller bla. 3 oringar 1st skyddshylsa och 1st support ring.
Finns en mängt tips på rengöringsmetod på nätet. Om inte annat så finns det firmor som utför ultraljudstvätt mm, t.ex. http://www.performancetuning.se/spridare.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Johnny
En sats innehåller bla. 3 oringar 1st skyddshylsa och 1st support ring.
Finns en mängt tips på rengöringsmetod på nätet. Om inte annat så finns det firmor som utför ultraljudstvätt mm, t.ex. http://www.performancetuning.se/spridare.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Johnny
- Ducati
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Det är vanliga bosch-spridare, du kan köpa packningssats på mekonomen eller Porsche center så klart
Det man får i satsen är en oring och den gula plastbrickan
Det är lite märkligt med alla som fråga "vart kan man köpa denna grej osv..." Porsche Centrer har alla grejer och är inte så våldsamt dyra som man kan tro, det finns en prislista som cirkulerar på nätet som stämmer ganska bra fortfarande, alt så installerar men senaste PET, där kan man få priserna direkt i euro, och den uppdaterar prislistan
Det man får i satsen är en oring och den gula plastbrickan
Det är lite märkligt med alla som fråga "vart kan man köpa denna grej osv..." Porsche Centrer har alla grejer och är inte så våldsamt dyra som man kan tro, det finns en prislista som cirkulerar på nätet som stämmer ganska bra fortfarande, alt så installerar men senaste PET, där kan man få priserna direkt i euro, och den uppdaterar prislistan
mvh
Niklas
BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967
Niklas
BMW 540iAT -01
Ford Mustang FB 1967
- Henka_E
- Addict
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
Jag köpte en sats med packningar och sånt från Utzon. Det är ju en riktigt Bosch-sats...men...Hattarna passar inte - man ser det direkt för de är alldeles för långa, plus att det uttryckligen står i instruktionen som följer med i satsen. Distansringen har fel diameter och o-ringarna känns minst sagt stora. Oringen ska passa - men man undrar ju med tanke på hur "fel" allt annat i satsen är.
Samma sats säljs på Pelican parts och där står det uttryckligen att hattarna inte passar - man behöver alltså inte beställa hem, skära sönder sin hatt och sen inse att den inte passar....
Slutsats - det är det kit som finns, men det är rätt tvekis tycker jag. I slutändan struntade jag i att byta nåt för allt kändes så konstigt.
Samma sats säljs på Pelican parts och där står det uttryckligen att hattarna inte passar - man behöver alltså inte beställa hem, skära sönder sin hatt och sen inse att den inte passar....
Slutsats - det är det kit som finns, men det är rätt tvekis tycker jag. I slutändan struntade jag i att byta nåt för allt kändes så konstigt.