Nu är stavarna ute, allt är dessutom helt. När jag väl började riva i det gick det smidigt bortsett från en sak...
Jag utgick från denna
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/susp-06.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
jag har tidigare hört att det var så enkelt och det fanns "knep" för att "oskadliggöra" stavarna, men de hade jag glömt bort.
Så fritt från minnet hur jag gjorde med referenser till manualen ovan, jag gjorde en sida i taget:
* Lossa bärarmen, låt den hänga i stötdämparen (den skulle ju ändå kastas och man slipper ta bort drivaxeln och handbromsvajern enligt manualen)
* ta bort krängningshämmar staget
* Lossa bromsslangen, den
måste bort om du inte har en slang som är en halvmeter lång
* Av skruvarna "3" (i manualen) måste bara den bakersta lossas
* Ta bort "5" och de andra tre skruvarna som håller fast "locket"
* ta bort "3"
* Ta bort "1", för säkerhets skull hade jag en växellådslyft under röret (bilen var på en lyft ) men det hade inte behövts
* Ta något tillhygge och bänd ner sidan på röret så att bussningen vid "1" hoppar ur
* Lirka loss "locket" och ta bort det
* Nu kommer det trixiga, delen som den yttre delen av staven är fäst i går precis förbi skärmkanten om man bänder ner röret samtidigt.
Tada, staven är ute!
Montera ihop i omvänd ordning och börja sen på nästa sida...
Okej då, det fanns ett "jobbigt" moment med ihopsättningen. "Metalsvärdet" som sitter vid "3" måste passas in när man får upp bussningen "1", annars blir det fel och man får ta ner det igen och börja om...
Skulle jag göra om det nu nu skulle det gå riktigt fort, med undantag för bromsslangen för där kan iaf jag bara vrida 1/5000 dels varv för att lossa bromsröret.
Tack för alla svar!