Min bil är lite knasig...
Den är ojämn på tomgången men när jag kopplar ur tomgångsmotorn för att ställa tomgågen så går bilen klockrent.
Min fråga är om man kan rengöra tomgångsmotorn och isf hur och med vad?
Min andra fråga är om jag byglar bort tomgångs motorn och kör bilen kan jag skada något? försöker reda ut ett boost problem.
/Claves
Trasig tomgångsmotor.
- claves
- Addict
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
Trasig tomgångsmotor.
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Hmmm bygla romgångs motorn ?? jag hör kollat på clarks garge å sett hur man ska göra men när jag tittar på mitt uttag så ser det inte likadant ut :/ jag har inte någon lampa som ska lysa när man byglat ?? Hur gör man då ?? någon som vet ??
Hmm svårt att veta vad man ska skriva här, men jag ska försöka hitta på nått kul senare
-
- Carrera-Poster
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
Re: Trasig tomgångsmotor.
Hur löste sig det här? Liknar mina problem på fläcken.. När väl brännslet ligger rätt dvs...
- tkgb
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 951
Det är nog normalt att man får en jämnare lite högre tomgång när man byglar bort tomgångsmotorn.
Man sätter troligtvis lamdaregleringen mm ur spel plus att databoxen slutar jobba med att försöka hålla 840 varv/min i tomgång.
Min bil har alltid haft lite ojämn tomgång men jag har testat tomgångsmotorn mm och allt funkar som det ska så man får nog leva med det.
mvh tommy
Man sätter troligtvis lamdaregleringen mm ur spel plus att databoxen slutar jobba med att försöka hålla 840 varv/min i tomgång.
Min bil har alltid haft lite ojämn tomgång men jag har testat tomgångsmotorn mm och allt funkar som det ska så man får nog leva med det.
mvh tommy
-
- Carrera-Poster
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
Stänger jag av aktiv lambdareglering går bilen klart sämre så jag tror inte den stängs av samtidigt. Även om jag drar ner tomgången (skruven) går bilen bättre utan tomgångmotorn, Rätt mycket dessutom.
- tkgb
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 951
Ok Jag är inte helt säker på att lamdaregleringen kopplas bort.
Men på min bil så blev lamdavärdet lägre när jag bygglade bort tomgångsmotorn så motorn fick fetare blandning och gick därför jämnare.
mvh tommy
Men på min bil så blev lamdavärdet lägre när jag bygglade bort tomgångsmotorn så motorn fick fetare blandning och gick därför jämnare.
mvh tommy