Dum fråga kanske men skall max & min på kylvästkekärlet stämma när motorn är kall eller varm??
Tack
Peter Stl
Kylvätskenivå
-
- S-Poster
- Posts: 89
- Joined: 2009-04-03 05:30:55
- Bilmodell: Porsche 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 65
- Joined: 2009-11-20 17:19:14
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Roffe Västerås
- Contact:
Re: Kylvätskenivå
Hej Peter! Efter flera års koll av expansionskärlet på min 944/84 kan jag bara konstatera att kylvätskenivån ligger ca 2 cm upp från botten på kärlet vid KALL motor d.v.s när jag kollar dagen efter. Vad det sedan blir vid driftsvarm motor spelar då inte så stor roll om man bara vet att systemet är tätt. Om nivån sticker iväg långt över markeringarna, är troligen locket kass (otätt). Hade just detta problem tidigare men ej längre.


Lapponia
-
- S-Poster
- Posts: 89
- Joined: 2009-04-03 05:30:55
- Bilmodell: Porsche 944 N/A
- Årsmodell: 1983
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Kylvätskenivå
Hej
Kanon. Låter som samma problem som jag har. Får beställa nytt lock då.
Tack
H/PS
Kanon. Låter som samma problem som jag har. Får beställa nytt lock då.
Tack
H/PS
Who is online
Users browsing this forum: No registered users