Min bil stod ute 3 nätter i ca 8-10 minus för att jag behövde garageplatsen för att kunna jobba i värme. När bilen skulle köras in i garaget igen så gick kopplingen i botten.
Bilen är en 87:a 951 där kopplingen har fungerat problemfritt tills nu. Någon som har någon ide eller tips? Jag drar slutsatsen att kylan har något med detta att göra.
Kopplingsproblem efter kyla 951
-
- S-Poster
- Posts: 181
- Joined: 2008-05-20 20:13:15
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Annelöv, Skåne
- Contact:
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Kylan kanske var utlösande faktor, men det hade nog hänt senare i år ändå, kanske vid ett mycket sämre valt tillfällemoch plats.
Tror att det rn packning i antingen huvudcylinder (kopplat till kopplingspedalen) eller i slavcylindern ner vid själva kopplingen i bakkant på motorn. Ev så läcker vätskan ut, om det är slavculindern så blir det under bilen, i bakkant på motorn. Huvudcylinder så kan det bli inne i bilen bakom kopplingspedalen.
Slavcylinder lätt att komma åt. Huvudcylinder rätt trångt om jag minns rätt, speciellt om man har AC. I båda fallen lurigt att lufta efteråt. Det postiva är dock att repsateserna är billiga, mäts i några få hundralappar om shopping på rätt ställe
ps, snyggade till din rubrik
Tror att det rn packning i antingen huvudcylinder (kopplat till kopplingspedalen) eller i slavcylindern ner vid själva kopplingen i bakkant på motorn. Ev så läcker vätskan ut, om det är slavculindern så blir det under bilen, i bakkant på motorn. Huvudcylinder så kan det bli inne i bilen bakom kopplingspedalen.
Slavcylinder lätt att komma åt. Huvudcylinder rätt trångt om jag minns rätt, speciellt om man har AC. I båda fallen lurigt att lufta efteråt. Det postiva är dock att repsateserna är billiga, mäts i några få hundralappar om shopping på rätt ställe
ps, snyggade till din rubrik
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
kanske vatten i kopplingsvätskan som frusit..
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
-
- S-Poster
- Posts: 53
- Joined: 2008-03-07 12:41:09
- Bilmodell: 944 N/A -85b
- Contact:
Re: Kopplingsproblem efter kyla 951
Några år senare..Men hur gick det här?
"Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider"
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]