Självmek eller Verkstad?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
boston
NA-Poster
Bilmodell: 944

Självmek eller Verkstad?

#1 Post by boston »

Jag har nu blivit en lycklig 944 (N/A)-ägare :D
Dock så skulle jag vilja fixa till en del skavanker. Jag är inte helt ohändig, men min bilmekar-vana är nästan obefintlig.

Vilket av följande borde man kunna fixa själv, och vad är enklare att lämna in till verkstad?
  • Saknar Porsche huv-emblem (har bara klistermärke)
  • Bakre torkaren rör sig inte, men motorn funkar. Undrar om inte nån skyddsdetalj lossnat också, sitter bara en mutter ytterst.
  • Ett fäste i panelen till knapparna för fönsterhissarna och el-spegel har gått av och behöver bytas ut, knapparna "åker in i dörren" när man trycker på dom.
  • Kupévärmen är alltid igång, fast inte på fötterna...
Tack på förhand!

Johnny
Turbo-Poster
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986

Re: Självmek eller Verkstad?

#2 Post by Johnny »

boston wrote:Jag har nu blivit en lycklig 944 (N/A)-ägare :D
Dock så skulle jag vilja fixa till en del skavanker. Jag är inte helt ohändig, men min bilmekar-vana är nästan obefintlig.

Vilket av följande borde man kunna fixa själv, och vad är enklare att lämna in till verkstad?
  • Saknar Porsche huv-emblem (har bara klistermärke)
  • Bakre torkaren rör sig inte, men motorn funkar. Undrar om inte nån skyddsdetalj lossnat också, sitter bara en mutter ytterst.
  • Ett fäste i panelen till knapparna för fönsterhissarna och el-spegel har gått av och behöver bytas ut, knapparna "åker in i dörren" när man trycker på dom.
  • Kupévärmen är alltid igång, fast inte på fötterna...
Tack på förhand!
Tror du klarar att fixa skavankerna själv. Det är bara liksom att börja i en ände. Försök att ta det lättaste tex köp ett huv-eblemet :)
Dyker du på problem så är det bara att lägga upp en fråga i rätt "Tråd"

Post Reply