Har problem med att en luftningsskruv läcker via gängorna men inte via själva "hålet". Det läcker inte mycket men efter en provrunda är det fuktigt runt skruvhålet.
Oken är Big Red där jag som man måste har bytt plats på röret som förbinder de två halvorna och luftningsnipplarna.
Har testat med nya (icke-original nipplar) men det blev inte bättre.
Nån som har några ideér?
/Dea
Läckande luftningsnippel på Big Red ok?
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Läckande luftningsnippel på Big Red ok?
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
Re: Läckande luftningsnippel på Big Red ok?
Är du sker på att det som ligger kvar i nippeln bara åkt ut? Annars får man göra om sätet i oket som antagligen är slitet
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Läckande luftningsnippel på Big Red ok?
Du menar alltså att det tar sig ut ur det lilla hålet på konan och ut i gängorna?
Skulle kunna vara så, det är ju lite konstigt att det tar vägen via gängorna och inte fyller upp nippeln istället. Å andra sidan så fuktar det varje gång man trampar på bromsen ett tiotal gånger.
Ska ut och testa lite mer i garaget och se om det även ligger vätska i botten av nippeln.
/Dea
Skulle kunna vara så, det är ju lite konstigt att det tar vägen via gängorna och inte fyller upp nippeln istället. Å andra sidan så fuktar det varje gång man trampar på bromsen ett tiotal gånger.
Ska ut och testa lite mer i garaget och se om det även ligger vätska i botten av nippeln.
/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
Re: Läckande luftningsnippel på Big Red ok?
skruva ut nippeln helt och kolla hur sätet ser ut man ser direkt om det är skadat det är ju inte gängorna som ska täta på nippeln. vi fick detta problemet på våran gammla långloppsbil.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
-
- S-Poster
- Posts: 107
- Joined: 2005-12-29 16:29:33
- Telefon: 0709915142
- Bilmodell: Porsche 951 & 931
- Årsmodell: 1990
- Location: Lund
- Contact:
Re: Läckande luftningsnippel på Big Red ok?
Du skrev: "Oken är Big Red där jag som man måste har bytt plats på röret som förbinder de två halvorna och luftningsnipplarna."
Det är möjligen inte så att det är olika säten i hålen? Nippeln har väl inte samma säte som ett vanligt bromsrör?
Det är möjligen inte så att det är olika säten i hålen? Nippeln har väl inte samma säte som ett vanligt bromsrör?
944 turbo -90
924 turbo -80 (renoveringsobjekt)
BMW 535D Touring
BMW 335 Cab
924 turbo -80 (renoveringsobjekt)
BMW 535D Touring
BMW 335 Cab
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Läckande luftningsnippel på Big Red ok?
Även om anslutningarna på rören och nipplarna tätar på olika anliggningsytor så ska sätena vara likadana på båda sidor (vilket jag naturligtvis ska dubbekolla så snart jag plockar loss oken).Geson wrote:Du skrev: "Oken är Big Red där jag som man måste har bytt plats på röret som förbinder de två halvorna och luftningsnipplarna."
Det är möjligen inte så att det är olika säten i hålen? Nippeln har väl inte samma säte som ett vanligt bromsrör?
Ska även kolla om sätet är skadat på något sätt.
/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]