Fördelarlock och Rotor

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
BG
NA-Poster
Posts: 8
Joined: 2005-12-18 17:02:19
Contact:

Fördelarlock och Rotor

#1 Post by BG »

På min 924 S blir det beläggningar (ärgning) på både rotorns kontaktyta och på fördelarlockets kontakter efter bara några timmars körning. Bilen stannar och startar inte igen. Efter lite slipning fungerar det igen. Samma sak händer trots att jag bytt delarna. Varför ärgar mina kontakter? Problemet är nytt, men bilen har jag haft länge.

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

Re: Fördelarlock och Rotor

#2 Post by Freddan »

Varför den gör sådär vet jag inte, men jag blev nyfiken så jag gick ut i verkstaden här på jobbet och fick ett tips om att byta lock och rotor och sen spraya lite 5-56 eller liknande som är fukt-utdrivande i locket??

Sen om detta funkar vet jag inte.

//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users