Vad vill du ha förra dessa prylar i så fall? Är det orginaökablarna?gurra wrote:Låter lovande!
Jag har en uppsättning tändkablar som bara gick förra sommaren samt nytt lock i kartong liggandes.
Motortrubbel, återbesök
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Motortrubbel, glädjen vart kortlivad.
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Motortrubbel, glädjen vart kortlivad.
Det är Lindsey-kablar som är tillverkade av Magnecor med röd thermal sleeving.
En tusenlapp för kablarna och locket.
PS. Om du funderar på kylarlock från Utzon kolla bara med honom först så att det verkligen är det senare locket. Det har han säkert, men det är normalt dubbla priset mot det vanliga locket som finns på siten.
En tusenlapp för kablarna och locket.
PS. Om du funderar på kylarlock från Utzon kolla bara med honom först så att det verkligen är det senare locket. Det har han säkert, men det är normalt dubbla priset mot det vanliga locket som finns på siten.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Poster
- Posts: 536
- Joined: 2005-10-30 20:16:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Övik
- Contact:
Re: Motortrubbel, glädjen vart kortlivad.
Jag köpte tändkablar från lindsey och dom var mycket fult tillverkade.
Original tändhattar med aldeles för grova kablar som då var handskurna i ändarna för att gå in. Ungefär som man gjorde själv när man hadde moppe.
Skulle faktiskt heldre använda OKs universalkablar..
Dom kanske är mer påkostade nuförtiden. Enligt hemsidan "Utilizing specially manufactured non-resistor Beru connectors"
non-resistor, du blir inte populär i granskapet..
Kom förbi med din trasiga kabel så ska vi ta reda på vad som är fel, jag har t.o.m. en teori...
Original tändhattar med aldeles för grova kablar som då var handskurna i ändarna för att gå in. Ungefär som man gjorde själv när man hadde moppe.
Skulle faktiskt heldre använda OKs universalkablar..
Dom kanske är mer påkostade nuförtiden. Enligt hemsidan "Utilizing specially manufactured non-resistor Beru connectors"
non-resistor, du blir inte populär i granskapet..
Kom förbi med din trasiga kabel så ska vi ta reda på vad som är fel, jag har t.o.m. en teori...
__________________________________________
Gräset är alltid grönare på den grönare sidan.
Gräset är alltid grönare på den grönare sidan.
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Motortrubbel, Detta börjar bli gammalt jävligt fort nu...
Som jag skrivit i min projetktråd visade det sig att bilen inte alls går bra... Var ut och körde den och den går som att det är en luftläcka ungefär. Men det verkar inte som att det finns någon luftläcka. Ingen efter turbon i alla fall. Innan har jag också svårt att tro att det skulle finnas en då alla klammer sitter fint och är åtdragna.
Satte i en bredbandslambda igår. Under kallstarten ligger AFR runt 9-10 när motorn blir varm går den upp till 16-17 (på tomgången dvs) Vad jag förstått ska den ligga runt 9 på e85, kan det stämma?
Satte i en bredbandslambda igår. Under kallstarten ligger AFR runt 9-10 när motorn blir varm går den upp till 16-17 (på tomgången dvs) Vad jag förstått ska den ligga runt 9 på e85, kan det stämma?
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Motortrubbel, Detta börjar bli gammalt jävligt fort nu...
Har du ställt in lambdan på att visa för e85?
annars så är lambda värdet lika som för bensin dvs 14,7 på bensin = 9,7 på e85 = lambda 1
Så har du inte ändrat bredbandslambdan till e85 så verkar din gå lite snålt när den blir varm, vilket tyder på ett inläckage av luft efter maf mätaren, alt en kass lambda sond vilket det var i mitt fall.
annars så är lambda värdet lika som för bensin dvs 14,7 på bensin = 9,7 på e85 = lambda 1
Så har du inte ändrat bredbandslambdan till e85 så verkar din gå lite snålt när den blir varm, vilket tyder på ett inläckage av luft efter maf mätaren, alt en kass lambda sond vilket det var i mitt fall.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Motortrubbel, Detta börjar bli gammalt jävligt fort nu...
Jag har ändrat... Innan låg värdet på max.. (21,7) Drog ur vanliga lambdan tidigare.. Motorn reagerade inte ens så jag gissar att lambdan kan vara dålig. Men inte är ju inte 100.. Man kan ju kanske använda bredbandslambdan som stand in... för att prova om den andra är trasig...
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Motortrubbel, Detta börjar bli gammalt jävligt fort nu...
hm, då går den ju mega snålt, endera stort avgasläckage eller stort inläckage om inte din bredbandslambda är helt galet fel, har du kalibrerat den rätt?
den borde ändra sig om du rycker orginal lambdan.
jag har kört med bredbandslambdan som simulerar smalbandslambda men nackdelen är att bredbandslambdan är långsammare o hinner inte riktigt med o hålla lambda 1, det var precis att min klara sig genom bes. så nu har jag skaffat en ny orginal sond istället.
den borde ändra sig om du rycker orginal lambdan.
jag har kört med bredbandslambdan som simulerar smalbandslambda men nackdelen är att bredbandslambdan är långsammare o hinner inte riktigt med o hålla lambda 1, det var precis att min klara sig genom bes. så nu har jag skaffat en ny orginal sond istället.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Motortrubbel, Detta börjar bli gammalt jävligt fort nu...
Ja ja.. Men jag tänkte mest för att kunna utesluta orginallambdan... Se om bilen går bättre...
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Motortrubbel, Detta börjar bli gammalt jävligt fort nu...
Fick äntligen läge att ta komptest. Testet är gjort med mer eller mindre kall motor och inga stift i. 9.5:1 i komp. Cylinder två gav lägre värden, frågan om de är tillräckligt låga värden. Bilen har ju dessutom gått bra vid vissa tillfällen. Vidare verkar ju resten av burkarna gå snålt, vilket lambdan bekräftar....
1: 10.5 (Stift grå-vitt torrt)
2: 9.9 (Stift mörkare blött)
3: 10.9 (Stift grå-vitt torrt)
4: 10.9 (Stift grå-vitt torrt)
Ska tilllägga att motorn verkar gå jämnt och bra första minuten eller så efter att man startat den. Då ligger AFR strax över 10, sen bär det iväg upp till 21.7 och sen ner till runt 16 när motorn är varm. Vad kan vara fel? Man kan bli tokig för mindre.
1: 10.5 (Stift grå-vitt torrt)
2: 9.9 (Stift mörkare blött)
3: 10.9 (Stift grå-vitt torrt)
4: 10.9 (Stift grå-vitt torrt)
Ska tilllägga att motorn verkar gå jämnt och bra första minuten eller så efter att man startat den. Då ligger AFR strax över 10, sen bär det iväg upp till 21.7 och sen ner till runt 16 när motorn är varm. Vad kan vara fel? Man kan bli tokig för mindre.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Motortrubbel, återbesök
Då var soppatrycket uppätt med min nya tillverkade mätare. 2.75 bar vid tomgång. Antar att jag hittat ännu en sak som det inte är fel på.
Nästa sak att prova är smalbandslambdan. Tänka använda en analog utgång från min bredbandslambda för att styra. Någon som kan berätta hur jag ska konfigurera output?
Edit: Verkar inte vara fel på lambdan heller...
Nästa sak att prova är smalbandslambdan. Tänka använda en analog utgång från min bredbandslambda för att styra. Någon som kan berätta hur jag ska konfigurera output?
Edit: Verkar inte vara fel på lambdan heller...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Motortrubbel, återbesök
du har inte nått sånt här konstigt fel?
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... spool.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... spool.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Motortrubbel, återbesök
Wow.. det hoppas jag inte att jag har.. Var inget i DPn och ner till katalysatorn som jag kunde se i alla fall...DLS wrote:du har inte nått sånt här konstigt fel?
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... spool.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: Motortrubbel, återbesök
Har hittat en läcka nu innan turbon.
forum/viewtopic.php?f=17&t=20821&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Fortsätter i min tråd istället....
forum/viewtopic.php?f=17&t=20821&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Fortsätter i min tråd istället....
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]