Bästa sättet att spänna spännrullen till kamremmen???
- Mattias 924
- Addict
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
Re: Bästa sättet att spänna spännrullen till kamremmen???
Vad hade hänt?
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...
-
- NA-Poster
- Bilmodell: 924 na
Re: Bästa sättet att spänna spännrullen till kamremmen???
Det var en koppling i luftinsuget som helt plötsligt hade öppnat sig vidöppet så den gick väl något varv på bara kallstartsinsprutet. Förra ägaren hade inte dragit åt kopplingarna hårt nog och så ramlade det bara av när jag parkerade bilen en kväll (!). Tog ett par dagar innan jag såg det, hann byta bränslefilter först, fast det var ju bra i och för sig. Sedan lossade jag på kamremmen i alla fall. Har nu haft väldigt lös kamrem och sedan spänt upp den igen, ett par gånger, för trots att jag försökt rengöra ytorna med en trasa och brake-cleaner så har spännrullen tenderat att lossa lite. Nu verkar det dock ok, ganska löst men inte för löst. Det enda som jag inte gillar är att den nya remmen löper i framkant av kugghjulet och t.o.m. en millimeter över kanten medan den gamla låg mitt i. Eftersom det fungerat i bortåt hundra mil nu och inte verkar ändra på sig trots att jag lossat och spänt om ett halvt dussin gånger, så får jag kanske acceptera det.
Nästa projekt är fördelaren. Har ställt tändningen och motorn verkar gå mycket bra men jag är tveksam till om vakumförsprånget (eller var det nu heter på svenska) verkligen fungerar. Men det får bli en ny tråd.
Nästa projekt är fördelaren. Har ställt tändningen och motorn verkar gå mycket bra men jag är tveksam till om vakumförsprånget (eller var det nu heter på svenska) verkligen fungerar. Men det får bli en ny tråd.
924 na 1980