Sandéns topplagringar ger ca 1,3 gr och max på fjäderbenen på mina Bilstein gav inte mer än ca 2 gr så totalt strax över 3 gr.
På mina nya fjäderben finns ingen kant för excentern (så då behöver man naturligtvis inte excentern) cilket gör det jobbigare att ställa in men det gav möjlighet att ställa 5gr om man ville.... så en idé kan ju vara att modifiera och ta bort kanten på fjäderbenet.
/Dea
Mer camber sökes!
-
- Addict
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
Re: Mer camber sökes!
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- FredrikÅ
- Addict
- Bilmodell: Mellan Porschar.
Spånet wrote:Tänk på att med extrem mycket camber så är det dåligt med gummi i backen vid inbromsningar. Något du speciellt kommer att märka när det är blött.
Håller med.
På bilar utan ABS, så är cambervinklar över 3,5 grader ganska svårbromsat...
(Jag har ett rejält lager med fyrkantiga däck i garaget..

Nej, Henka - skaffa riktiga hjul nu.
16" = Lätta fälgar, javisst - men du kommer inte att vilja byta tillbaka när du testat större och bredare hjul

Fredrik Åberg
- firefish
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 968CS
Enligt Jarlmark så märkte man på SEAT ingen nämnvärd skillnad i broms- eller acceleration innan cambern passerade 6 grader (och det med grislåg profil). Slitaget, framför allt vid gatkörning, blir ju helt uppåt väggarna iofs.
Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
- FredrikÅ
- Addict
- Bilmodell: Mellan Porschar.
Det gällde väl i och för sig vid varma slicks och torrt underlag?firefish wrote:Enligt Jarlmark så märkte man på SEAT ingen nämnvärd skillnad i broms- eller acceleration innan cambern passerade 6 grader (och det med grislåg profil).
Fredrik Åberg
- firefish
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 968CS
Japp. Men det visar ändå att det går att gå upp rätt mycket i camber innan det blir "för mycket" om man bortser helt från slitagebiten (den som ändå kunde det
).

Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
- Henka_E
- Addict
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
Mmm, jag har ju så tung bil numera så jag får ju ha upp till 260mm däck! Kanske får köpa gummi till mina 9" cup-mackor då...FredrikÅ wrote: Nej, Henka - skaffa riktiga hjul nu.