Tjoo!
Tänkte byta tändstift i porschen. Jag vet att jag har läst någonstans här på forumet att man med fördel gärna byter till bättre stift när man har trimmat lite. Jag her steg1 från revline.
Har för mig att nippon denso`s iridium stift skulle vara bra. Någon som har dessa stift i sin kärra med ungefär samma trim som jag kan vär ge mig artikelnummret på dessa.
TPF Fredde.
Nippon denso till 951-1986
- osendosen
- S-Poster
- Posts: 168
- Joined: 2008-04-13 15:14:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Nacka/danvikstull/sthlm
- Contact:
Nippon denso till 951-1986
Att njuta är att köra Porsche!
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
IW22 är lagom för dig! Minska avståndet till 0.6 mm. Försiktigt då mittelektroden är en riktig tunnis, man får knacka på toppelektroden och mäta in.
Ett toppenstift!
Ett toppenstift!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Själv kör jag en racingvariant, Nippon IKO127
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- osendosen
- S-Poster
- Posts: 168
- Joined: 2008-04-13 15:14:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Nacka/danvikstull/sthlm
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 138
- Joined: 2006-10-15 09:10:14
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Väcker liv i en gammal tråd.
Tänkte testa Denso Iridium, var köper man billigast?
Denso rekommenderar IW20, är IW22 ett kallare stift?
/Dea
Tänkte testa Denso Iridium, var köper man billigast?
Denso rekommenderar IW20, är IW22 ett kallare stift?
/Dea
Last edited by Dea on 2009-10-17 08:59:42, edited 1 time in total.
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
-
- S-Poster
- Posts: 106
- Joined: 2007-04-13 15:08:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kungälv
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 138
- Joined: 2006-10-15 09:10:14
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re:
Hej!Dea wrote:Väcker liv i en gammal tråd.
Tänkte testa Denso Iridium, var köper man billigast?
Denso rekommenderar IW20, är IW22 ett kallare stift?
/Dea
Köpte mina Denso IW22 stift av denna kille på Ebay, http://myworld.ebay.com/ebaymotors/daveknowsdeals" onclick="window.open(this.href);return false;
Mycket snabb och inte så dyrt heller. det tog 4dagar från USA
Jag köpte även till min Honda cbr 600rr på samma gång när jag såg att han hade till den med. ett NGK Laser Iridium stift till MCn kostar i sverige 400kr st, han tog 49$ = 350kr för 4st
Till 944 turbon kostar 4 st Denso IW22 35$ = 250kr
Och frakten 100kr.
Porsche 944 turbo -89 (inne på 16e året)
Honda CBR 600 RR (såld efter 14år å 1000mil)
Audi A6 c7 allroad 3.0tdi
http://www.garaget.org/Porsche-cbr600rr
Honda CBR 600 RR (såld efter 14år å 1000mil)
Audi A6 c7 allroad 3.0tdi
http://www.garaget.org/Porsche-cbr600rr
Who is online
Users browsing this forum: No registered users