Tips på turbo..

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Bubby
Turbo-Poster
Posts: 624
Joined: 2005-07-10 19:06:52
Telefon: 0763385357
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1987
Location: Västerås
Contact:

#16 Post by Bubby »

ok.. återkommer med mail..

MVH Christer!
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.

BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.

PCS+R 9488

[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#17 Post by Dea »

Gurra, vad ligger T50 trim med resp. utan kullager på?

Jag är lite fundersam på hur mycket man vinner på kullager på dom äldre hybriderna. Spool-up borde påverkas relativt lite, lag vid växlingar kanske lite mer? mycket av vinsten på modernare turbos, som GT-serien, kommer väl från att turbin och kompressor är bättre.

/Dea
Last edited by Dea on 2010-01-28 22:33:51, edited 1 time in total.
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

User avatar
Bubby
Turbo-Poster
Posts: 624
Joined: 2005-07-10 19:06:52
Telefon: 0763385357
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1987
Location: Västerås
Contact:

#18 Post by Bubby »

Turbonetics GT-k serien verkar ju inte vara helkullagrade.. endast ett kullager o vanligt lager i andra änden..
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.

BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.

PCS+R 9488

[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users