Fyrpunkts i 968CS?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
CS
S-Poster
Posts: 147
Joined: 2009-08-26 07:24:35
Bilmodell: 996 C2
Årsmodell: Vet ej
Location: Sollentuna
Contact:

#31 Post by CS »

Jag undrar om ens Svensk Bilprovning själva vet vad som gäller. Det har nog mest att göra med den enskilda kontrollantens inställning. Skrämmande...

Vad är egentligen problemet? Bågen sitter bakom stolarna och inga passagerarplatser har tagits bort, inga bälten flyttats mm. Vad hade de att invända mot?

//Mats
964 C4 -92 Såld
968 CS -93 Såld
996 C2 -98 Helt såld på!

User avatar
AXL944
S-Poster
Posts: 139
Joined: 2004-03-30 12:46:04
Bilmodell: 944 turbo
Location: Göteborg
Contact:

#32 Post by AXL944 »

Hej,

tror mycket handlar om vem som tar emot på besiktningen.
Jag åkte på reg. besiktning. Gick ju iofs. smidigt, men tråkiga pengar.
Fördelen är ju att det nu står i reg. beviset - så det går ju fint att sätta i helbur om jag nu kommer till skott med det någon dag.
Nackdel att man inte kan plocka ur bågen utan att reg. besiktiga igen (om nu någon tänker på det)

Skall bli spännande att åka in till våren med maf-kit, skalstolar och 993TT bromsar...

/Axl
___________
Axel Olsson
944 Turbo -91

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users