Eventuellt sitter generatorkylningsslangarna ivägen för mitt bromskylningsprojekt.
Nån som vet om den överlever nån längre stund utan kylning?
Såg på Rennlist att nån bytt till en modernare generator från nån Nissan, fördelen var främst att den var betydligt mindre och inte krävde nån kylning (modern öppen design med kylflänsar). Däremot vann man inte så mycket i vikt och man får ta bort en hel del material på generatorkonsollen.
Nån som gjort generatorbyte?
/Dea
Kylning till generator / byta generator?
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Kylning till generator / byta generator?
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Jag har kört utan generatorkylslangen ett par säsonger. Har förbrukat 1 generator men har inte tittat närmare på orsaken, den fick sig en liten oljedusch vilket kan varit problemet. Själva slangen sitter ju dock inte i luftströmmen så luften som kommer in där kan bara vara sugande. Mao tror jag inte den gör såå mycket.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users