Tänkte byta kamrem på min 944 Turbo för att vara på den säkra sida.
Vad ska man passa på att byta samtidigt, balansrem, löprulle, spännrulle......?
Hur långt är det normalt att köra innan man byter vattenpump, kamkedja, kamkejde glidskena.
Jag vill inte byta delar bara för att men jag tar hellre det säkra före det osäkra.
Kamremsbyte +vad?
- Patrik83
- NA-Poster
- Posts: 36
- Joined: 2009-09-07 07:45:58
- Bilmodell: Porsche 944 turbo -88
- Location: Arboga
- Contact:
Kamremsbyte +vad?
944 Turbo -88
www.garaget.org/patrik83
www.garaget.org/patrik83
- Christoffer_924
- Turbo-Poster
- Posts: 631
- Joined: 2007-03-09 21:51:35
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: borås
- Contact:
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Re: Kamremsbyte +vad?
[quote="Patrik83"
Hur långt är det normalt att köra innan man byter vattenpump, kamkedja, kamkejde glidskena.
Jag vill inte byta delar bara för att men jag tar hellre det säkra före det osäkra.[/quote]
Du har ingen kamkedja på 951.
Mig veterligen så håller vattenpumparna hur länge som helst.
Hur långt är det normalt att köra innan man byter vattenpump, kamkedja, kamkejde glidskena.
Jag vill inte byta delar bara för att men jag tar hellre det säkra före det osäkra.[/quote]
Du har ingen kamkedja på 951.
Mig veterligen så håller vattenpumparna hur länge som helst.
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
De lärde tvistar om vattenpumpens livslängd men jag tror att om den känns frisk i lagret och håller tätt behöver man inte byta den i förebyggande syfte. Packboxar fram samma sak, byt om det läcker olja.
Remmar och spännrullar däremot känns mera naturligt att byta då det är ett klart enklare jobb.
//Magnus
Remmar och spännrullar däremot känns mera naturligt att byta då det är ett klart enklare jobb.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users