Dessa fantastiska kilremmar.

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
rob3rt
Turbo-Poster

Dessa fantastiska kilremmar.

#1 Post by rob3rt »

Är det bara jag som svurit sig förbannad för en så jäkla dålig konstruktion som på 924orna som när man ska spänna kilremmen som driver generator och vattenpump. för det första så är det nästan stort omöjligt om man är ensam och bilen står på marken. för att bulten som muttern sitter på dras med när man ska spänna muttern och för att kunna hålla emot måste man in under generaton mellan hasplåt, styrväxel och krängningshämmare (?) för att komma åt muttern. och om man ens kommer åt den med en blocknyckel hur ska man då lyckas spänna remmen och skruva åt muttern samtidigt som man försöker att inte tappa blocknyckeln...

och då ska vi inte prata om kilremmen. man kan ju nästan börja tro att dem designat den för att den ska börja slira..

:evil: :evil: :evil:
Robert Nygårds
924 -83 (Såld)
BMW 318Ti -96 | Günther

Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Bilmodell: 944 -85B

#2 Post by Patrik Börjesson »

När böt du rem sist? Gummi är som bekant en färskvara ;) Köp en riktig rem. Det brukar vara värt att kosta på dom extra kronorna det kostar.

Jag har dock inget bra förslag på hur du ska få den sträckt men det fixar du nog :) Tänkte att en bra rem inte behöver spännas lika hårt som en dålig.

rob3rt
Turbo-Poster

#3 Post by rob3rt »

jag har köpt en ny rem...
Robert Nygårds
924 -83 (Såld)
BMW 318Ti -96 | Günther

Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Bilmodell: 944 -85B

#4 Post by Patrik Börjesson »

jaha... Jag vet inte varför jag fick för mig att det var en gammal rem. Fel av mig. Hoppas det löser sig.

Post Reply