Ska byta motorfästen på bägge sidor. Har förstått att man måste skapa utrymme genom att sänka frambalken samtidigt som motorn ska hållas kvar i sitt ursprungsläge. Har ingen möjlighet att "hålla" motorn uppifrån och funderar därför på att med hjälp av domkraft och kraftigare träregel hålla motorn uppe underifrån. Träregeln läggs mot oljetråget.
Någon som har efarenhet/kunskap? Håller tråget för detta?
Andra användbara tips i samand med byte av motorfäste tas tacksamt emot.
MVH
Niclas
Håller oljetråget ?
-
- S-Poster
- Posts: 53
- Joined: 2008-06-23 22:32:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Malmö
- Contact:
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 53
- Joined: 2008-06-23 22:32:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Malmö
- Contact:
Hänger inte riktigt med...
Hänger inte riktigt med. Kan du utveckla hur du menar?bergodalvana wrote:Varför inte låta motorn sitta fast i balken? Det är lättare än att lossa motorfästena.
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Ahaaaa.... jag läste fel, fattade det som att du skulle ta ur hela motorn.
Det funkar med en grövre träregel.
Det funkar med en grövre träregel.
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Who is online
Users browsing this forum: No registered users