Har satt i orginalchip från en 89:a i min tidigare cup-chippade 90:a. Har kvar den modifierade wastegaten då jag hoppades KLR:en skulle klara reglera ner till 0,75 bar. Det visade sig att mellan 3000 och 4000 laddar den fortfarande ca 1 bar därefter går det ner till ca 0,7 bar på de högre växlarna, på ettan och tvåan dippar det inte lika mycket (har bara orginalmätaren att titta på). Med cup-chippen höll den 1 bar upp till ca 6000 rpm. Grundladd är som mest 0,6 bar.
Hur fungerar orginalchippen? Hinner de inte reglera ner till 0,75 bar p g a den shimsade WG:n eller regleras taktventilen utan återkoppling? Vad är villkoren för att överladdskyddet ska gå in?
Orginalchip ihop med shimsad wastegate
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]