Kolla också så att du inte har tjyvluft någonstans efter LMM, för då kan det bli precis som du beskriver, har själv haft det på en bmw. Du kan prova spruta lite försiktigt med startgas så märker du om den ökar till i varv , då har den sugit in startgasen.
Mvh//A
968 känns svag och misständer
- FekZen
- Turbo-Poster
- Posts: 801
- Joined: 2004-03-29 16:29:59
- Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Sthlm
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
den ser hel ut och är inte skiten. skall till sanden imorgon och prova en annan lmm och se om det blir bättre.firefish wrote:Det är inte så att den lmm är ruskigt smutsig? Det finns en CRC spray att göra rent med (Air Sensor Clean).
Kan du visuellt inspektera den och se om den ser hel ut?
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
va hos sanden idag och provade att byta en del grejer men utan framgång
har testat och bytt följande
*lmm
*knacksensor
*tändspole
*tändkablar
*tändstift
*rotor
*fördelare
*hallgivare
*lambdasond
*kollat vakum
*felsökt med dator
*databoxen
*provat olika chip
*tomgångsmotor
*svänghjul
helt utan framgång. det enda jag kan tänka mig är att kammarna står fel. köhler sa att han hade inte aktiverat varion när han ställde in kammarna. men jag hade liknande problem innan jag renoverade motorn men kammarna kanske stod fel då också. någon som har något annat tips?

har testat och bytt följande
*lmm
*knacksensor
*tändspole
*tändkablar
*tändstift
*rotor
*fördelare
*hallgivare
*lambdasond
*kollat vakum
*felsökt med dator
*databoxen
*provat olika chip
*tomgångsmotor
*svänghjul
helt utan framgång. det enda jag kan tänka mig är att kammarna står fel. köhler sa att han hade inte aktiverat varion när han ställde in kammarna. men jag hade liknande problem innan jag renoverade motorn men kammarna kanske stod fel då också. någon som har något annat tips?
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
Har du kollat avgassystemet? Du kanske har knölat till det eller har katten eller dämparen kollapsat och orsakar därmed ett helt galet mottryck?
Har du kollat alla kontakter? Det är ju inte ovanligt att kablarna in i kontakten kan bli dåliga?
Ditt "fel" kommer väl vid vissa varvtal? Kan det vara vibrationsrelaterat, dvs vad skulle hända om du hängde av balansremmen och skapade andra vibrationer, skulle felet flytta sig då?
Bränsletryck och bränslefilter ok? Bränsleledningar?
Har du kollat alla kontakter? Det är ju inte ovanligt att kablarna in i kontakten kan bli dåliga?
Ditt "fel" kommer väl vid vissa varvtal? Kan det vara vibrationsrelaterat, dvs vad skulle hända om du hängde av balansremmen och skapade andra vibrationer, skulle felet flytta sig då?
Bränsletryck och bränslefilter ok? Bränsleledningar?
Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
En tanke till slog mig.
Du har bytt och kollat en hel massa saker och du har inga felkoder. Köhler får väl anses vara minst sagt kompetent varför vi kan förutsätta, iaf initialt, att motor (själva klumpen alltså) är ok. De problem du nu har hade du ju innan renoveringen också eller hur?
Med andra ord så vet vi att alla komponenter du bytt/testat hos sandén är ok. Vi vet också att alla de system/komponenter/funktioner som bilen själv övervakar är ok och en lista på vilka de är måste väl gå att få fram. Slutsatsen blir alltså att ditt fel sitter i någon av de system som är kvar, eller hur? Då har vi iaf begränsat listan över tänkbara fel ganska rejält.
Du testade hallgivaren, med det finns väl en till lägesgivare eller hur?
Jag vill också minnas att styrsystemet har en egen tempgivare, stämmer det?
Du har bytt och kollat en hel massa saker och du har inga felkoder. Köhler får väl anses vara minst sagt kompetent varför vi kan förutsätta, iaf initialt, att motor (själva klumpen alltså) är ok. De problem du nu har hade du ju innan renoveringen också eller hur?
Med andra ord så vet vi att alla komponenter du bytt/testat hos sandén är ok. Vi vet också att alla de system/komponenter/funktioner som bilen själv övervakar är ok och en lista på vilka de är måste väl gå att få fram. Slutsatsen blir alltså att ditt fel sitter i någon av de system som är kvar, eller hur? Då har vi iaf begränsat listan över tänkbara fel ganska rejält.
Du testade hallgivaren, med det finns väl en till lägesgivare eller hur?
Jag vill också minnas att styrsystemet har en egen tempgivare, stämmer det?
Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]