Jag tror att på 968 så var det bara 92:orna som hade lamelldiff och efter det så var det Torsen diffPär Hylander wrote:En 944 turbo med LSD (av ramplamelltyp) ska, om jag minns rätt, ca 30 Nm i förspänningsmoment. Detta är alltså mycket enkelt att kolla, hissa upp ena sidan och kontrollera med t.ex momentnyckel att det åtgår ca 30 Nm att vrida runt hjulet. Förutsätter iofs att icke anliggande bromsar etc.
En del 968or med diffbroms har väl ramplamelldiff, eller?
Hur man kollar bilar med torsendiff (som väl en del andra 968 har?) vet jag inte.
Var köpa LSD?
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users