Sänkning av 944?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Spånet
Addict
Posts: 3048
Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:

#46 Post by Spånet »

Man "måste" inte ta ut hela stavarna för att indexera om dom, det bara underlättar.

Så rejsiga hål i karossen är inte nödvändigt.

//Lasse
MVH Lars G

Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#47 Post by DLS »

är inte intresserad av att indexera om stavarna, ska bara ha ner bilen 1 cm till, roligare att fila lite om jag bara får se hur :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#48 Post by Maxx »

944_968CS wrote:Hej på Er,

Måste hålla med. Jag skulle undvika att köpa en bil där någon filat i bakvagnen. Mäster Sandén gör det men har erfarenhet. Jag rekomenderar att sänka enligt boken. Det är inte svårt men lite tidskrävande. Förstår man vinklar och trigonometri så så behöver man bara göra det en gång. Jag har gjort på min 968CS när jag byte till coilover bak. Inga problem bara att göra. PMa mig om ni vill ha utförliga instruktioner.

Sänk inte andrahandsvärdet genom att fila sönder!

Lycka till
Bosse P
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#49 Post by DLS »

sluta larva dig sjösgärd ;)
jag har redan modifierat o kapat o borrat i det mesta i bilen så det där spelar ingen roll alls :)
Alla kör inte orginal stuket ;)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#50 Post by Maxx »

DLS wrote:sluta larva dig sjösgärd ;)
jag har redan modifierat o kapat o borrat i det mesta i bilen så det där spelar ingen roll alls :)
Alla kör inte orginal stuket ;)
Dåså ... då är det väl bara att plocka fram filen! :wink:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#51 Post by bergodalvana »

Varför 2 trådar om samma sak?
forum/viewtopic.php?t=4684&start=30
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#52 Post by DLS »

sökte o hittade först tråden i biblioteket o skrev i den men sen hittade jag den här tråden som kändes bättre att fråga i, bibliotek trådar bör ju bara vara fakta i o inte en jäkla massa frågor bara :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users