Man "måste" inte ta ut hela stavarna för att indexera om dom, det bara underlättar.
Så rejsiga hål i karossen är inte nödvändigt.
//Lasse
Sänkning av 944?
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
944_968CS wrote:Hej på Er,
Måste hålla med. Jag skulle undvika att köpa en bil där någon filat i bakvagnen. Mäster Sandén gör det men har erfarenhet. Jag rekomenderar att sänka enligt boken. Det är inte svårt men lite tidskrävande. Förstår man vinklar och trigonometri så så behöver man bara göra det en gång. Jag har gjort på min 968CS när jag byte till coilover bak. Inga problem bara att göra. PMa mig om ni vill ha utförliga instruktioner.
Sänk inte andrahandsvärdet genom att fila sönder!
Lycka till
Bosse P
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Dåså ... då är det väl bara att plocka fram filen!DLS wrote:sluta larva dig sjösgärd
jag har redan modifierat o kapat o borrat i det mesta i bilen så det där spelar ingen roll alls
Alla kör inte orginal stuket

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Varför 2 trådar om samma sak?
forum/viewtopic.php?t=4684&start=30
forum/viewtopic.php?t=4684&start=30
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

"its not the fart that kills - its the smell"
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
sökte o hittade först tråden i biblioteket o skrev i den men sen hittade jag den här tråden som kändes bättre att fråga i, bibliotek trådar bör ju bara vara fakta i o inte en jäkla massa frågor bara 

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users