Jag har hållt på med min -86 och där fick jag montera en "övergångsnippel" som dels gav den nya ventilen men även riktade om ventilen 90 grader snett framåt. Orginal var det så trångt mellan ventilen och generatorfästet att AC-killen inte kunde komma åt med sin övergångsnippel.Dea wrote:
Dom trodde inte det var en Schrader-ventil på bilen ut någon äldre skruvnippel och att denna behövde bytas ut innan återfyllning (kostade bara nåra hundringar) nån som vet om detta stämmer?
Återfylla AC?
- Staffan
- NA-Poster
- Posts: 30
- Joined: 2006-10-05 22:52:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Motala
- Contact:
vit 924S -86
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Ozonskiktet är tacksamt för att du inte släpper ut den gamla gasen i atmosfären, för dig själv är risken nog rätt försumbar så länge du inte andas in gasen direkt eller låter den blåsa direkt på din hud. Den nyare R134 är ju inte nått man vill släppa ut heller men lite miljövänligare är det.Dea wrote: men vad jag förstod var det inte tillåtet att bara släppa ut R12 i "luften"och inte heller helt nyttigt att göra det själv...
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users