Efter att Michelin chockhöjt (+48%) just 245/45-16 som jag kör som bandäck så gick tankarna till att byta till 4st 17x9 med ET 50-55.
Att hitta såna är ju lättare sagt än gjort så nu funderar jag istället på att köra 18x8,5 fram och 18x10 bak, med 245/265-255/275 bredder. Även 4st 18x8,5 funkar men dom säljs ju oftast som 8,5 + 10.
Fram är det inga problem men vilket ET ska man ha bak på 18x10 om man vill köra 265 för att det ska gå fritt?
Ett annat alternativ är ju att ha spacer som byter bultcirkel och köra med några andra fälgar för att få tag i 17x9, men för att få in en spacer som byter bultcirkel (är väl runt 15-20 mm tjock) så behöver ju original ET vara över 70mm, är det några bilar som har det?
(Ett annat alternativ är ju att gå över till t.ex. R888 men det blir plan B)
/Dea
Fälgval till 951:a, 18-tum eller byta bultcirkel?
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Fälgval till 951:a, 18-tum eller byta bultcirkel?
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
Who is online
Users browsing this forum: No registered users