Frågor om fjäderbyte och höjdjustering på m030
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
När jag köpte mina fjäderben M030 så hade de varit isärtagna och inte riktigt ihopskruvade. Det klonkade av bara F-n, men det gick inte att spänna mer utan att allt bara snurrade runt. Claves hade snickrat till ett specialverkyg för detta så vi spände tills det inte gick mer. Har ingen koll alls på vilket moment men vi drog för hand och kände ett tydligt stopp och efter det försvann allt klonkande.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Det är inte alla som tycker som du.Spånet wrote:Mutterknack är en no,no när du drar dämparna. Kör med handkraft istället.
MVH Lasse
För att dra åt det sista eller lossa det första är det mycket smidigt, men man får se till att inte dämparkolven snurrar runt runt.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Spånet
- Addict
- Posts: 3048
- Joined: 2005-11-10 14:04:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Har bara läst montage instruktionen som följer med dämparen, ett stort kryss över en knack, men dom kan ju ha fel.Karl Birgander wrote:Det är inte alla som tycker som du.Spånet wrote:Mutterknack är en no,no när du drar dämparna. Kör med handkraft istället.
MVH Lasse
För att dra åt det sista eller lossa det första är det mycket smidigt, men man får se till att inte dämparkolven snurrar runt runt.
//Lasse
MVH Lars G
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Toppmuttern sitter i en solid bit/hylsa i fräderbenslagret.. och den drar man inte isönder i första taget så 77Nm eller lite mer gör ingnen skillnad..
Men håller man sig till de 77Mn så handlar det om handkraft o känsla.. Räcker pga av att det är kläckta muttrar orginal där och de lär inte gå någonstans av sig själv.
/C
Men håller man sig till de 77Mn så handlar det om handkraft o känsla.. Räcker pga av att det är kläckta muttrar orginal där och de lär inte gå någonstans av sig själv.
/C
Last edited by claves on 2009-04-06 07:34:10, edited 1 time in total.
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]