Nu är den trött

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Bagarn
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2008-05-29 22:38:02
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Götet
Contact:

Nu är den trött

#1 Post by Bagarn »

Hej alla:
Jag har en 944 86 som av en konstig anledning bara dog när jag var ute och körde. Den ger mig ingen gnista.
Jag har läst lite om olika fel ang detta men är ändå tacksam för eran hjälp. Om ni har några bra tankar om detta så är jag gladatt få lite hjälp jag bor i götet så om någon har tid så kan vi alltid träffas och kolla på detta hos mig :)

944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#2 Post by 944_Driver »

DME (bränslepump/databox) reläet är väl nummer 1 att kolla tätt följt av en ohmmätning av vevaxelgivarna. Oddsen är hyggliga för att det är nått av de felen. Båda hittar du massor med info om när du söker här på forumet.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#3 Post by Karl Birgander »

Var i göteborg?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

Bagarn
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2008-05-29 22:38:02
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Götet
Contact:

#4 Post by Bagarn »

I kärra

Bagarn
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2008-05-29 22:38:02
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Götet
Contact:

#5 Post by Bagarn »

har ngn några länkar till detta problem

Bagarn
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2008-05-29 22:38:02
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Götet
Contact:

#6 Post by Bagarn »

Uppdaterar mitt problem med att bilen dör.
Startar fint när den är kall men när den blir varm så går den ojämnt och dör till slut.
Har en egen fundering om det kan vara fördelan som inte är helt ok eller om det finns ngt annat som man kan byta

User avatar
mijo
Turbo-Poster
Posts: 541
Joined: 2007-04-19 16:25:12
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1985B
Location: Kalmar
Contact:

#7 Post by mijo »

Har du kollat DME-reläet och vevaxelgivarna som Magnus påpekat? Felet med DME-reläet är ju spruckna lödningar så det är vanligt att det märks när det blir varmt. Likaså vevaxelgivarna kan ju fungera kalla men lägga av när det blir varmt, kanske inte lika vanligt men det är ju de första sakerna att kolla upp.

Är dessa OK blir det lite jobbigare, är du utan gnista kan det vara DME, tändspole, bränsleregulator (för högt tryck) eller glappkontakt.... Fördelaren vet jag inte om det är vanligt att den fungerar kall men lägger av när det blir varmt.

Bagarn
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2008-05-29 22:38:02
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Götet
Contact:

#8 Post by Bagarn »

jag har kollat följande med bra resultat.
Fördelaren och rotorn var rätt så kassa och min bror hade samma problem med sin Mercedes och när det är lite fukt i fördelaren så jordar den nog lite bättre än när den torkar upp var ute i söndags och provade och den gick fint nu.
Vågar inte säga att det är fixat helt så jag avslutar inte detta helt ännu..

Bagarn
NA-Poster
Posts: 26
Joined: 2008-05-29 22:38:02
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Götet
Contact:

#9 Post by Bagarn »

Var hos Utzon i dag och köpte lite kablar för tändstift och kompl service sats ska bli kul att se om det blir skillnad :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]