Fel på knapp i elstol
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1991
-
- S2-Poster
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
Jag har två knappar på min stol. en av dem är borta "sönder".Sjösgärd wrote:Vad för knapp?Jacko wrote:Jag lånar tråden om det är okej??
Jag har införskaffat mig en 944 n/a -87, nöjd som attan. fin och välservad
Dock så är det lite småpill att fixa.
Min elstol funkar inte när man väl trycker på knappen. Provade det enklaste och snodde lite ström från batteriets plus pol och då funkade det bra. Så det är lungt, ska bara försöka hitta lämpligt ställe och sno el till stolen då det verkar vara något ström fel? Nått förslag?
Sedan skulle jag behöva en knapp till stolen. Vart finns och hitta?? Jag har letat satan, men hittar inte någonstans... hjälp!
Annars måste jag säga att alla verkar vara väldigt hjälpsamma och trevliga. Det känns bra att vara med entusiaster
Om du inte får ström via "rätt" kabel så kanske det är kabelbrott på den någonstans. Kanske byta ut den istället för att göra någon "bonnlösning"?
Jo, jag ska byta ut det så att det blir riktigt, som det ska. jag ska mäta de olika kablarna, och se vilka som får ström och inte.
- Adolfsson
- S-Poster
- Bilmodell: Cayenne Turbo
- Årsmodell: Vet ej
Exakt jag har precis lött om i den kontakten 2 av 3 kablar hade gått av i kopplingen.TomasJ wrote:gissar även jag på ett kabelbrott någonstans, kika i kontakten under stolen om alla stiften ser bra ut!
Calle Linnér (fdAdolfsson)
Porsche Cayenne Turbo
Förr: Porsche 944 S2-91
www.attitudemotorclub.com
Porsche Cayenne Turbo
Förr: Porsche 944 S2-91
www.attitudemotorclub.com
- Maxx
- Addict
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
Knapp = strömbrytare för höjdinställning (fram alt. bak)? I så fall finns nya på närmsta Porsche Center för knappt 700 spänn, eller så kollar du med en bilskrot eller firma som säljer begagnade porschedelar.Jacko wrote:Jag har två knappar på min stol. en av dem är borta "sönder".
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)