Självklart så går det, haken är bara att det antagligen blir billigare och definitivt enklare att köpa en turbo direkt. Sedan får du den aldrig genom bilprovningen i det skicket.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Tjena..har en fråga,alla ni 3-4st som kör 3liters turbo maskin,alltså s2 block,värför är det ingen som kör med s2 toppen den 16ventilaren...såg en 951 i usa som kör med 16v toppen och har ca 650hk...
Det blir mer jobb med insug och avgas för att passa med turbon. Dessutom antar jag att man helst skall ha andra kammar än för sugmotorn. Sen kanske det är bra med kylda avgasventiler. En 8-ventilare kan man bygga med originalkolvar. Förmodligen blir en 16 ventilare ungefär dubbelt så dyr att bygga om det skall göras rätt, men visst det går säkert att få ut några fler pållar. 500+ är ju inget nuförtiden .
bngt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)