Sitter och letar bruksbil att pendal till och från jobbet med.
Och vad kan då vara bättre än en 944??
Nu till frågan(orna).
Är det kamkedja eller rem på de tidiga 44:orna fram till -85?
Hur långt är bytesintervallet, samt vad skall man byta i mer i så fall? V-pump?
Pris/svårt att byta?
MVH
Patrick Hansson
Svart 911 Carrera.
Kedja eller rem.
-
- NA-Poster
- Posts: 27
- Joined: 2008-02-27 10:19:30
- Contact:
Kedja eller rem.
Banbil:Svart 911 Carrera -84
Bruksbil: Blå 911 Carrera -87
Vinterbil: Volvo XC90
Till salu: Stålgrå 944 NA -84
Bruksbil: Blå 911 Carrera -87
Vinterbil: Volvo XC90
Till salu: Stålgrå 944 NA -84
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Remmar. Inte jättedyrt, tror grejorna kostar ett par tusen om du fixar det själv. Sandén tar 3-4000 för material och jobb.
Byte kamrem
Inklusive rem, (ev. balansrem) och arbete. Ev. remhjul tillkommer!
944 2-ventil, alla 2 600:-
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
För att komplettera lite.
Kamrem och balansaxelrem, båda måste vara okay för att man ska sova gott. Balansaxelremmen är det dyra men även spännrullarna kostar en slant.
Vattenpumpen byter man om den är misstänkt dålig eller om den är urgammal, värt att också fundera på när man är där och fixar är packboxarna runt alla axlar.
Bytesintervallet är 8000 mil eller 5 år brukar man säga.
Börjar du titta på 944S eller S2 så tänk på att de har både rem OCH kedja samt att både rem och kedja kräver service, kedjan missas ofta vilket kan bli dyyyrt med lite otur.
//Magnus
Kamrem och balansaxelrem, båda måste vara okay för att man ska sova gott. Balansaxelremmen är det dyra men även spännrullarna kostar en slant.
Vattenpumpen byter man om den är misstänkt dålig eller om den är urgammal, värt att också fundera på när man är där och fixar är packboxarna runt alla axlar.
Bytesintervallet är 8000 mil eller 5 år brukar man säga.
Börjar du titta på 944S eller S2 så tänk på att de har både rem OCH kedja samt att både rem och kedja kräver service, kedjan missas ofta vilket kan bli dyyyrt med lite otur.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
För att komplettera lite.
Ang kedjan i S och S2 så är det alltså en liten kedja mellan kamaxlarna. Som sagt brukar denna glömmas, men en annan detalj som också glöms eller snålas med är dess spännare. På Porsche Center kostar denna komplett över 3000:- och kan inte köpas i delar. Det enda som egentligen behövs bytas är en plastskena, denna kan man köpa av utzon.se för 199:-
Ang kedjan i S och S2 så är det alltså en liten kedja mellan kamaxlarna. Som sagt brukar denna glömmas, men en annan detalj som också glöms eller snålas med är dess spännare. På Porsche Center kostar denna komplett över 3000:- och kan inte köpas i delar. Det enda som egentligen behövs bytas är en plastskena, denna kan man köpa av utzon.se för 199:-
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
-
- S2-Poster
- Posts: 220
- Joined: 2008-02-17 12:15:57
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 220
- Joined: 2008-02-17 12:15:57
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users