Har nyligen slagit till på en bländande fin 944S -87 med 14300 mil på mätarn. Ska försöka få upp några bilder senare. Tyvärr finns det ett MEN med i bilaffären... Det finns ett ljud som kommer från transaxeln (svårt för mig att avgöra, vet knappt vad det är.) eller lådan vid gasuppsläpp. En meck jag känner trodde att det ev kunde vara slutväxeln som är sliten.
En annan 944 ägare jag surrade med hävdade att detta ljud finns i alla 944or mer eller mindre.
Är det någon som har erfarenhet av detta? Ljudet är ganska skärande/vinande och kommer endast vid gasuppsläpp, aldrig vid pådrag. Värst är det runt 2200 varv. Karaktären är likartad genom samtliga växlar men tilltar lite i ljudstyrka ju fortare man kör.
Oroar mig en aning för detta så jag är evigt tacksam för teorier.
Många tack på förhand från en Porsche newbe.
Fredrik
Transmisionsljud...?! Någon som kan hjälpa till?
-
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Transmisionsljud...?! Någon som kan hjälpa till?
<--Har en 944S under skinnet.-->
-
- Addict
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
Låter som nått i slutväxeln ja. Min har ett liknande ljud när man gas eller motorbromsar, låter inte mycket men det finns där. Jag är inte så bekymrad, det har inte ökat nått nämnvärt under de kanske 1000 mil jag kört bilen. På min tror jag det är pinionlagret som är slitet utifrån det jag läst på nätet. Det får dock vara tills det blir värre.
//Magnus
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...