Bra sätt att trimma en 944 N/A på utan stora ingrepp?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#16 Post by Maxx »

FSN wrote:Endast Porsche kan tala om om chassit är godkänt för S2 motorn. Det gör Porsche dock för en rimlig kostnad.
Vad är storleken, mellan tummen och pekfingret, på denna rimliga kostnad?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#17 Post by FSN »

Maxx wrote:
FSN wrote:Endast Porsche kan tala om om chassit är godkänt för S2 motorn. Det gör Porsche dock för en rimlig kostnad.
Vad är storleken, mellan tummen och pekfingret, på denna rimliga kostnad?
Tror att det var mellan 1-2 tusen + verkstadstid på Porschecenter för att verifiera att pappret stämmer med verkligheten.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
Sydbom
Turbo-Poster
Posts: 646
Joined: 2004-04-07 14:51:50
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sthlm, Österskär
Contact:

#18 Post by Sydbom »

http://www.carmus.ee/projekt.htm

kolla här då vad jag hittade!
en 944 med 968 motor och en med S2 motor
Har ägt:
Porsche 924 -81
Porsche 944 turbo -86
Läs mitt Boxster reportage: http://www.sportbilen.se/index.php?page=reportage.php?id=176

Tomas
Addict
Posts: 1184
Joined: 2004-04-03 11:33:27
Bilmodell: 944 turbo S
Årsmodell: 1988
Location: Boden
Contact:

#19 Post by Tomas »

Skiljer det sig även i den grundläggande chassiekontruktionen?
"Plåtmässigt" skiljer det antagligen inget. Däremot kräver de antagligen att hjulupphängningar, gummibussningar, stötdämpare, bromsar mm ska vara samma för att skriva ut intyget.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]

Max
S-Poster
Posts: 124
Joined: 2004-04-26 17:19:47
Contact:

#20 Post by Max »

Hur pass mycket arbete är det att skifta till en s2 motor? Någon som har erfarenhet av detta?
Tänker mest på alla kablar..!

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#21 Post by FSN »

Max wrote:Hur pass mycket arbete är det att skifta till en s2 motor? Någon som har erfarenhet av detta?
Tänker mest på alla kablar..!
Jag stoppade i en 944S motor i min 924S. Ganska mycket kladd med elektroniken (inte mitt område). Övrigt var "bolt on" inga problem.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
poh
S-Poster
Posts: 106
Joined: 2004-04-13 14:22:22
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholmstrakten
Contact:

#22 Post by poh »

Att slänga i ett 2.7-litersblock då?
Då slipper man borra i allafall.
Patrik Öhrström
[url=http://www1.shellkonto.se/patriko/]Min Saab[/url]
För eller senare blir det en Porsche

Max
S-Poster
Posts: 124
Joined: 2004-04-26 17:19:47
Contact:

#23 Post by Max »

poh wrote:Att slänga i ett 2.7-litersblock då?
Då slipper man borra i allafall.
hur menar du?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]